SERM co to jest - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest SERM - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Inna nazwa: pozycjonowanie wizerunkowe, SEO wizerunkowe

Co to jest SERM?
Co to jest SERM?

SERM to skrót od angielskiego sformułowania Search Engine Reputation Management, które oznacza zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach. Inne nazwy SERM to SEO wizerunkowe lub pozycjonowanie wizerunkowe.

SERM to pojęcie odnoszące się do działań poprawiających wizerunek marki w wynikach wyszukiwania Google, a więc promujących wyłącznie pozytywne wpisy na jej temat. Pozycjonowanie wizerunkowe dąży do tego, aby w czołówce wyników wyszukiwania nie pojawiały się informacje szkalujące firmę i przedstawiające ją w złym świetle.

SERM łączy działania SEO i PR, co pozwala zbudować pozytywny wizerunek firmy w wyszukiwarce, a więc w miejscu, do którego użytkownicy zaglądają najczęściej w poszukiwaniu ocen i recenzji.

SEO wizerunkowe zmierza do tego, aby internauta po wpisaniu nazwy firmy w okno wyszukiwarki zobaczył na pierwszej stronie SERP-ów wyłącznie pozytywne informacje na jej temat.

Pojęcie SERM można odnieść do 2 głównych działań:

  • pozycjonowania pozytywnych treści, czyli promowania konkretnych podstron – tych o pozytywnym wydźwięku.
  • depozycjonowania negatywnych treści, czyli obniżenia pozycji podstron mających negatywny wydźwięk.

Działania SERM powinny stanowić integralną część procesu pozycjonowania. Należy do nich podejść strategicznie i długofalowo.

Sprawdź również: co to jest SEO, pozycjonowanie stron internetowych, PR, co to jest SERP, co to jest depozycjonowanie

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia SERM - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach
pozycjonowanie wizerunkowe, SEO wizerunkowe
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

4.64 / 5 według 11 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...