Inna nazwa: pozycjonowanie wizerunkowe, SEO wizerunkowe
SERM to skrót od angielskiego sformułowania Search Engine Reputation Management, które oznacza zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach. Inne nazwy SERM to SEO wizerunkowe lub pozycjonowanie wizerunkowe.
SERM to pojęcie odnoszące się do działań poprawiających wizerunek marki w wynikach wyszukiwania Google, a więc promujących wyłącznie pozytywne wpisy na jej temat. Pozycjonowanie wizerunkowe dąży do tego, aby w czołówce wyników wyszukiwania nie pojawiały się informacje szkalujące firmę i przedstawiające ją w złym świetle.
SERM łączy działania SEO i PR, co pozwala zbudować pozytywny wizerunek firmy w wyszukiwarce, a więc w miejscu, do którego użytkownicy zaglądają najczęściej w poszukiwaniu ocen i recenzji.
SEO wizerunkowe zmierza do tego, aby internauta po wpisaniu nazwy firmy w okno wyszukiwarki zobaczył na pierwszej stronie SERP-ów wyłącznie pozytywne informacje na jej temat.
Pojęcie SERM można odnieść do 2 głównych działań:
Działania SERM powinny stanowić integralną część procesu pozycjonowania. Należy do nich podejść strategicznie i długofalowo.
Sprawdź również: co to jest SEO, pozycjonowanie stron internetowych, PR, co to jest SERP, co to jest depozycjonowanie
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia SERM - zarządzanie reputacją w wyszukiwarkach
pozycjonowanie wizerunkowe, SEO wizerunkowe
w słowniku otrzymała ocenę
4.64 / 5 według 11 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!