Public relations (PR) oznacza strategię komunikacji polegającą na tworzeniu i utrzymywaniu pozytywnych relacji z klientami, pracownikami firmy, ale także lokalną społecznością. Celem działań PR-owych jest wzbudzenie zaufania, wywołanie pozytywnych skojarzeń z marką oraz zdobycie poparcia dla działań podejmowanych przez firmę.
Pojęcie public relations można również określić jako narzędzie wykorzystywane w komunikacji pomiędzy firmą, organizacją a społecznością. Choć może stanowić duże wsparcie dla marketingu, to różni się od niego tym, że nastawiony jest na działania związane ze strukturą organizacyjną firmy i relacjami z jej otoczeniem, a nie z rynkiem i klientami.
Narzędzia wykorzystywane w public relations można podzielić na:
Działania z zakresu PR powinny być spójne z kampaniami marketingowymi prowadzonymi przez firmę.
Sprawdź również: co to jest influencer marketing
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia public relations
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!