WP Ads – czym jest, jakie są rodzaje reklam i kto się wypromuje? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

WP Ads – czym jest, jakie są rodzaje reklam i kto może się promować na tej platformie?

Dotarcie do 28 milionów realnych użytkowników, 12,8 mld odsłon reklamy i 17,8 mln kliknięć klientów w kreacje reklamowe – liczby te podkreślają potęgę WP Ads, samoobsługowego narzędzia do zarządzania kampaniami internetowymi.

Reklamy uruchomione na WP we współpracy z Meta Ads, Google Ads, czy Bing Ads mogą przynieść jeszcze większy zasięg dla prowadzonych przez Ciebie działań w internecie. Im większa Twoja obecność w przestrzeni online, tym większa szansa, by widoczność zamienić w większą sprzedaż produktów bądź usług.

Z artykułu dowiesz się:

  • co to jest WP Ads,
  • jak uruchomić kampanię na WP Ads,
  • jakie są rodzaj reklam na WP,
  • jakie są typy kampanii na WP Ads,
  • ile kosztuje reklamowanie się na WP,
  • co wyróżnia reklamy na WP Ads,
  • kto może się reklamować na WP,
  • czy warto inwestować w WP Ads.

WP Ads – czym jest, jakie są rodzaje reklam i kto może się promować na tej platformie?

WP Ads – czym są reklamy w serwisie Wirtualna Polska?

WP Ads to nowoczesny system reklamowy oferowany przez Wirtualną Polskę. Reklamy w serwisie Wirtualna Polska pozwalają dotrzeć do użytkowników serwisów WP, poczty WP i o2 oraz do sieci WPartner.

Kampanie WP obejmują zasięgiem 23 milionów użytkowników, co stanowi 91% polskich internautów. Dzięki temu reklamodawcy mają możliwość skutecznego dotarcia do szerokiej grupy odbiorców, zwiększenia zasięgu i skuteczności swoich działań marketingowych.

Jak uruchomić kampanię na WP Ads?

Zanim uruchomisz kampanię na WP Ads, powinieneś założyć konto w usłudze 1login.wpl.pl i za jego pośrednictwem zalogować się do platformy reklamowej.

Następnie należy uzupełnić formularz rejestracyjny i przystąpić do konfiguracji konta (dodać logotyp, adres feeda, zasilić konto, zaimplementować kod śledzący PX według instrukcji).

Aby uruchomić kampanię na WP Ads, należy postępować według poniższych wytycznych.

  1. Dodaj kreacje reklamowe:
    • dla kampanii display przygotuj baner reklamowy oraz adres URL strony docelowej;
    • dla kampanii dedykowanych sklepom internetowym dodaj logo, wprowadź adres feedu produktowego oraz zaimplementuj skrypt WPH Pixel do witryny.
  2. Skonfiguruj kampanię:
    • wybierz rodzaj kampanii;
    • ustal budżet i daty emisji;
    • zdefiniuj grupę docelową.
  3. Zatwierdź kampanię i dokonaj płatności.
  4. Monitoruj wyniki w czasie rzeczywistym w panelu WP Ads.

Wtyczki, integracje i szczegółowe instrukcje dostępne są na stronie: WP Ads.

Jakie są rodzaje reklam na WP Ads?

Na WP Ads dostępne są 4 rodzaje reklam, dostosowane do różnych celów firmy. Poniżej znajdziesz ich szczegółowy opis wraz z przykładami.

1. Banery reklamowe

Banery reklamowe pojawiają się na najpopularniejszych portalach Wirtualnej Polski. To graficzne formy reklamy. WP Ads daje Ci duże możliwości wyboru spośród 500 kategorii targetowania.

Rozliczasz się za kliknięcie baneru, dzięki czemu masz pełną kontrolę nad kosztami kampanii w serwisach Wirtualnej Polski i płacisz tylko za realne zainteresowanie użytkowników.

Przykład banera reklamowego na WP Ads
Przykład banera reklamowego na WP Ads – źródło: ads.wp.pl

2. Reklamy mailingowe

Reklamy mailingowe docierają do 9 milionów internautów korzystających z Poczty WP i Onetu. Wysyłane są do użytkowników Wirtualnej Polski i pojawiają się na samej górze skrzynki odbiorczej, dzięki czemu mają wysoki wskaźnik otwarć (tzw. open rate).

Mailing na WP Ads wyróżnia się precyzją dotarcia do ściśle sprecyzowanej grupy potencjalnych klientów.

Przykład reklamy mailingowej Wirtualnej Polski
Przykład reklamy mailingowej Wirtualnej Polski – źródło: ads.wp.pl

3. Reklamy natywne

Reklamy natywne na WP dostosowywane są do treści strony internetowej, w wyniku czego wyglądają jak jej integralna część. Ich potencjał tkwi w prostocie tworzenia kreacji reklamowej – system automatycznie generuje kilka opcji reklamy na podstawie jednej grafiki i kilku wersji tekstu.

Reklamy natywne w serwisie Wirtualnej Polski gwarantują niski koszt kliknięcia, przy jednocześnie wysokiej skuteczności działania.

Przykład reklamy natywnej WP Ads
Przykład reklamy natywnej WP Ads – źródło: ads.wp.pl

4. Reklamy produktowe

Reklamy produktowe na WP to doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych. Wszystko za sprawą dostępnych formatów (mailing dynamiczny, display dynamiczny) oraz automatyzacji w tworzeniu reklam na podstawie feedu produktowego.

Reklamy produktowe wspomagane są przez algorytmy (AI), pozwalające na pełną optymalizację wyświetlanego asortymentu w oparciu o dane ze sklepu internetowego.

Przykład reklamy produktowej WP Ads
Przykład reklamy produktowej WP Ads – źródło: ads.wp.pl

5. Reklamy wideo

Reklamy wideo (Instream Video Ad) to reklama emitowana przed redakcyjnym materiałem audiowizualnym na serwisach oraz w aplikacjach WP. Uruchomiona jest automatycznie, jednak z wyciszonym dźwiękiem bądź włączonym po akcji użytkownika.

Przykład reklamy wideo WP Ads
Przykład reklamy wideo WP Ads – źródło: ads.wp.pl

Jakie są typy kampanii na WP Ads?

Na WP Ads dostępne są typy kampanii, które można sklasyfikować na podstawie ich przeznaczenia. Poniżej znajdziesz najważniejsze z nich.

Kampanie wizerunkowe

Do kampanii wizerunkowych WP Ads należą:

  • Display vCPM – kampania oparta na kreacjach banerowych optymalizowana pod widzialność reklam. Podstawą naliczenia kosztu jest odsłona widzialna, czyli 50% widoczności reklamy przez co najmniej 2 sekundy.
  • Display CPM – kampania oparta na kreacjach banerowych, w ramach której opłaty naliczane są za każdą odsłonę reklamową. Opłata ta egzekwowana jest niezależnie od tego, czy reklama została wyświetlona w widocznej części strony WWW w danym momencie na ekranie urządzenia, czy też nie.
Widok panelu kampanii wizerunkowej na WP Ads
Widok panelu kampanii wizerunkowej na WP Ads – źródło: reklama.wp.pl

Kampanie pozyskujące ruch na stronie WWW

Wśród kampanii pozyskujących ruch na stronie WWW za pośrednictwem Wirtualnej Polski znajdziesz:

  • Display CPC – kampania oparta na kreacjach banerowych rozliczana w modelu CPC (Cost Per Click), w której reklamodawca płaci tylko za kliknięcia reklamy. Jest skierowana do użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani tematyką wybranej strony WWW. Kampania display CPC jest mniej skuteczna od retargetingu, a sam proces targetowania przebiega automatycznie na podstawie branży sklepu.
  • Display dynamiczny – kampania bazująca na kreacjach z feedu produktowego rozliczana w modelu CPC z automatyczną optymalizacją pod kątem generowania ruchu na stronie. Algorytmy dostosowują wyświetlane produkty, aby maksymalizować liczbę odwiedzin.
  • Reklama natywna – kampania, która wygląda jak część treści strony, rozliczana w modelu CPC i optymalizowana pod kątem generowania ruchu na stronie.
  • Mailing statyczny – kampania mailingowa rozliczana w modelu CPC, umożliwiająca samodzielne definiowanie grupy docelowej i tworzenie kreacji za pomocą dostępnego w panelu studia kreacji.
  • Mailing dynamiczny – kampania mailingowa rozliczana w modelu CPC, dzięki której dotrzesz do nowych użytkowników lub do internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę.

Kampanie generujące sprzedaż

Kampanie generujące sprzedaż na WP Ads, takie jak Sales Booster*, bazują na kreacjach z feedu produktowego i są rozliczane za efekt sprzedażowy (ROAS - Return on Ad Spend).

Algorytmy WP Ads automatycznie optymalizują wyświetlane produkty, aby maksymalizować sprzedaż. Reklamodawca płaci za uzyskane wyniki sprzedażowe, co czyni tę kampanię wyjątkowo skuteczną dla e-commerce.

*SalesBooster to typ kampanii reklamowej na WP Ads, która wyświetla Twoje produkty na setkach serwisów internetowych zintegrowanych z WP Ads. Obejmuje to serwisy Wirtualnej Polski Media, takie jak Strona Główna WP, money.pl, pudelek.pl itd.

Kampanie pozyskujące ruch na stronie WWW

Wśród kampanii pozyskujących ruch na stronie WWW za pośrednictwem Wirtualnej Polski znajdziesz:

  • Display CPC – kampania oparta na kreacjach banerowych rozliczana w modelu CPC (Cost Per Click), w której reklamodawca płaci tylko za kliknięcia reklamy. Jest skierowana do użytkowników, którzy są potencjalnie zainteresowani tematyką wybranej strony WWW. Kampania display CPC jest mniej skuteczna od retargetingu, a sam proces targetowania przebiega automatycznie na podstawie branży sklepu.
  • Display dynamiczny – kampania bazująca na kreacjach z feedu produktowego rozliczana w modelu CPC z automatyczną optymalizacją pod kątem generowania ruchu na stronie. Algorytmy dostosowują wyświetlane produkty, aby maksymalizować liczbę odwiedzin.
  • Reklama natywna – kampania, która wygląda jak część treści strony, rozliczana w modelu CPC i optymalizowana pod kątem generowania ruchu na stronie.
  • Mailing statyczny – kampania mailingowa rozliczana w modelu CPC, umożliwiająca samodzielne definiowanie grupy docelowej i tworzenie kreacji za pomocą dostępnego w panelu studia kreacji.
  • Mailing dynamiczny – kampania mailingowa rozliczana w modelu CPC, dzięki której dotrzesz do nowych użytkowników lub do internautów, którzy odwiedzili Twoją stronę.

Kampanie generujące sprzedaż

Kampanie generujące sprzedaż na WP Ads, takie jak Sales Booster*, bazują na kreacjach z feedu produktowego i są rozliczane za efekt sprzedażowy (ROAS - Return on Ad Spend).

Algorytmy WP Ads automatycznie optymalizują wyświetlane produkty, aby maksymalizować sprzedaż. Reklamodawca płaci za uzyskane wyniki sprzedażowe, co czyni tę kampanię wyjątkowo skuteczną dla e-commerce.

*SalesBooster to typ kampanii reklamowej na WP Ads, która wyświetla Twoje produkty na setkach serwisów internetowych zintegrowanych z WP Ads. Obejmuje to serwisy Wirtualnej Polski Media, takie jak Strona Główna WP, money.pl, pudelek.pl itd.

Widok panelu kampanii generujące sprzedaż na WP Ads
Widok panelu kampanii generujące sprzedaż na WP Ads – źródło: reklama.wp.pl

Ile kosztuje reklamowanie się na WP Ads? Podstawowe modele rozliczeń reklam

Koszt reklamowania się na WP Ads wynika z opłat poniesionych na realizację samej kampanii internetowej. Oznacza to, że zapłacisz tyle, ile wyniesie rzeczywista aktywność reklamowa na platformie.

Kampanię na WP uruchomisz już od 100 zł, jednak koszty reklamowania się w serwisach Wirtualnej Polski są bezpośrednio związane z wybranym modelem rozliczania efektów danej kampanii.

Do podstawowych modeli rozliczeń reklam WP Ads zaliczane są:

  • CPC (Cost Per Click; koszt za kliknięcie) – płacisz wtedy, gdy użytkownik kliknie Twoją reklamę (zgodnie z ustaloną stawką).
  • vCPM (viewable Cost Per Mille; koszt za tysiąc widocznych odsłon) – płacisz za każde 1000 wyświetleń reklamy.
  • ROAS (Return on Ad Spend; zwrot wydatków na reklamę) – płacisz za uzyskane wyniki sprzedażowe. ROAS to wynik wartości wygenerowanego przychodu z kampanii, np. przy przychodzie 300 zł i stawce ROAS 300% koszt kampanii wyniesie 100 zł.

Co wyróżnia reklamy na WP Ads?

Reklamy na WP Ads wyróżniają:

  • różnorodność formatów reklamowych (w tym reklama produktowa, natywna, czy mailing),
  • intuicyjność zakładania i uruchamiania kampanii reklamowych,
  • dostęp do skutecznych narzędzi reklamowych,
  • wgląd w raporty śledzenia wyników kampanii,
  • pomoc techniczna przy zakładaniu kampanii i implementacji WP Pixel*,
  • nieograniczona możliwość reklamowania produktów z niemal wszystkich branż (w tym CBD, militariów, czy akcesoriów erotycznych),
  • duże możliwości targetowania (według co najmniej 500 segmentów zainteresowań),
  • możliwość dynamicznego retargetingu (zastosowanie SalesBooster pozwala na ponowne dotarcie do osób, które wcześniej wykazali zainteresowanie ofertą produktową lub usługami).

WP Ads to doskonałe uzupełnienie innych kanałów reklamowych, takich jak Google Ads, czy Microsoft Ads. Jeżeli chcesz zostać zauważony przez swoich klientów, powinieneś zadbać o to, by pojawiać się w wielu różnych przestrzeniach internetu.

*WP Pixel to skrypt zamieszczany na stronie docelowej uruchamianej kampanii. Implementacja WP Pixel pozwala na precyzyjny dobór i dopasowanie produktów wyświetlanych w reklamach do tego, co użytkownik przeglądał w sklepie internetowym.

Kto może się reklamować na WP Ads?

Na WP Ads może zareklamować się każdy właściciel strony internetowej. W szczególności, jeżeli:

  • dąży do zwiększenia sprzedaży produktów bądź usług,
  • ma mały ruch na stronie WWW i chce zwiększyć liczbę klientów,
  • promuje się w różnych kanałach reklamowych i zależy mu na zwiększeniu widoczności w innych przestrzeniach internetu.

Na WP Ads wypromują się:

  • właściciele sklepów internetowych,
  • właściciele sklepów stacjonarnych (posiadający stronę WWW),
  • wydawcy,
  • agencje oraz pośrednicy,
  • i wiele innych branż.

Czy warto inwestować w reklamy WP Ads? Opinia eksperta

Zdaniem naszego eksperta ds. kampanii internetowych, inwestycja w reklamy WP Ads to strzał w dziesiątkę. Powodów jest co najmniej kilka, specjalista od reklam wymienił ich aż 5:

  1. Kolejny kanał dotarcia do klientów: reklamy WP Ads umożliwiają poszerzenie zasięgu kampanii poprzez dodatkowy, skuteczny kanał marketingowy, który dociera do nowych grup odbiorców.
  2. Szeroki zasięg wśród polskich internautów: Platforma WP Ads obejmuje aż 28 milionów realnych użytkowników.
  3. Możliwość sprecyzowania grupy docelowej: dzięki zaawansowanym narzędziom targetowania, WP Ads pozwala na precyzyjne określenie grupy docelowej na podstawie demografii, zainteresowań i zachowań użytkowników.
  4. Jedyna opcja samodzielnej kampanii mailingowej: WP Ads oferuje możliwość prowadzenia samodzielnych kampanii mailingowych, co nie jest dostępne na wielu innych platformach reklamowych.
  5. Możliwość promowania branż, które są zakazane w Google, np. CBD: WP Ads pozwala na reklamowanie produktów z branż, które są zakazane w Google Ads.

WP Ads oferuje szerokie możliwości analityczne i wsparcie techniczne, czyli wszystko to, czego potrzebują reklamodawcy na różnym etapie zaawansowania.

FAQ – lista najczęściej zadawanych pytań na temat Ads WP

Jak mogę założyć konto na WP Ads?

Aby założyć konto na WP Ads, odwiedź stronę rejestracji ads.wp.pl. Wypełnij formularz zgłoszeniowy. Po weryfikacji konta będziesz mógł rozpocząć tworzenie kampanii reklamowych.

Jeżeli masz konto pocztowe na WP lub Onecie, możesz zalogować się przez te platformy, a następnie przejść do wypełnienia formularza rejestracyjnego.

Czy istnieje WP Ads Plugin dla WordPressa?

Nie, obecnie nie ma dostępnego WP Ads Plugin dla WordPressa. Jednak WP Ads oferuje rozbudowane narzędzia i integracje, które umożliwiają skuteczne zarządzanie kampaniami reklamowymi.

Czy WP Ads jest lepszy od Google Ads?

To, czy WP Ads jest lepszy od Google Ads, zależy od Twoich celów i specyfiki prowadzonej kampanii internetowej. Przykładowo, mailingi reklamowe są realizowane wyłącznie poprzez platformę WP Ads, dlatego, jeżeli zależy Ci na takim sposobie dotarcia do klientów – wybór będzie oczywisty.

WP Ads pozwoli Ci wypromować branże, które w Google Ads znajdują się na zakazanej liście (np. produkty z branży erotycznej). Google Ads ma jednak większy zasięg globalny i oferuje zaawansowane narzędzia analityczne oraz szersze możliwości targetowania.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 24 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...