Open Rate (OR) to wskaźnik wyświetleń wiadomości na urządzeniach odbiorców wobec wszystkich wysłanych wiadomości, wyrażony w procentach. Jest on jedną z podstawowych statystyk, wskazujących na efektywność wysłanej kampanii email marketingowej.
Nazwa Open Rate często używana jest zamiennie z polskim określeniem – współczynnik otwarć.
Najważniejsze czynniki, które wpływają na współczynnik otwarć wiadomości e-mail to:
OR najczęściej wyrażany jest w procentach. Aby go obliczyć, należy podzielić liczbę subskrybentów, którzy otworzyli wiadomość e-mail, przez całkowitą liczbę subskrybentów, a następnie pomnożyć ten wynik przez 100%.
Sprawdź również: co to jest e-mail marketing, co to jest marketing internetowy, co to jest konwersja
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia Open Rate - współczynnik otwarć
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!