TikTok jest 6. co do wielkości platformą społecznościową z miliardem aktywnych użytkowników miesięcznie (źródło: Statista). Promując firmę na TikToku docierasz nie tylko do młodszej grupy potencjalnych klientów, lecz także budujesz zaangażowaną społeczność wokół swojej marki.
Co więcej, na platformie TikTok Ads zaprezentujesz swój produkt z każdej strony – wystarczy, że uruchomisz kreatywność.
Z artykułu dowiesz się:
TikTok Ads to platforma reklamowa umożliwiająca firmom tworzenie, publikowanie i promowanie płatnych treści (zwykle w formacie filmów pełnoekranowych). Długość reklam na TikToku to od 5 do 60 sekund – krótsze lub dłuższe formy nie zostaną zatwierdzone.
TikTok Ads to forma marketingu w mediach społecznościowych, której celem jest zwiększenie świadomości o reklamodawcy lub promowanie konkretnego produktu bądź usługi.
Na platformie uruchomiono nową funkcję TikTok Shopping, która obejmuje zestaw funkcji e-commerce, umożliwiających markom, sprzedawcom i twórcom na sprzedaż produktów bezpośrednio w aplikacji. Posiada również opcję promowania sklepu reklamodawcy wśród potencjalnych nabywców.
Istnieją 3 poziomy organizacji reklam w ramach TikTok Ads. Struktura reklam na TikToku składa się z reklamy, grupy reklam i kampanii. Ten schemat jest zbliżony do platformy Google Ads.
Poniżej znajdziesz opis każdego z 3 poziomów platformy TikTok Ads.
Reklama to pojedynczy format reklamy na TikToku (zazwyczaj w formie filmu promującego produktu lub usługę). To kreacja, którą Twoi odbiorcy finalnie zobaczą, korzystając z TikToka.
Konfiguracja reklam TikTok Ads obejmuje 2 kroki:
Platforma reklamowa TikTok gwarantuje dostęp do podstawowych narzędzi, przeznaczonych do tworzenia wideo – nie musisz posiadać 15-letniego doświadczenia w produkcji filmów, wystarczy umiejętność obsługi podstawowych narzędzi.
Grupa reklam TikTok Ads to nic innego, jak zestaw grup reklam na TikToku.
Konfiguracja grup reklam na TikToku obejmuje 5 kroków:
Każda grupa reklam na TikToku może zawierać jedną lub wiele reklam. W praktyce oznacza to, że możesz porównywać różne reklamy i optymalizować je na podstawie skuteczności ich działania.
Kampania TikTok Ads to zestaw grup reklam na TikToku. To od niej zaczyna się cały proces tworzenia reklam na TikToku.
W ramach ustawień kampanii na TikToku określisz:
W każdej kampanii TikTok Ads możesz mieć wiele grup reklam. Ich większa liczba prowadzi do lepszej optymalizacji reklamy oraz pomiaru jej efektywności.
Przykład kampanii TikTok Ads
Restauracja X nagrała na TikToku wideo reklamę nowego, letniego menu, w tym ujęć różnych dań. Taki film może być jednym z wielu materiałów promujących wakacyjne specjały, zgrupowanych w kampanii dotyczącej sezonowych dań.
Kampania TikTok Ads może następnie zostać skierowana do lokalnych użytkowników poszukujących lekkich potraw, aby zwiększyć ruch w restauracji i zachęcić do odwiedzin w letnich miesiącach.
TikTok Ads działa w modelu aukcyjnym (tylko jeden format reklamowy), w ramach którego użytkownicy określają stawkę i dzienny limit wydatków na kampanię oraz w modelu rezerwacyjnym, gdzie są z góry ustalone ceny za działanie kampanii reklamowej.
Marka lub twórca płaci za wyświetlanie TikTok Ads określonej, odpowiednio targetowanej grupie użytkowników.
Kampanie na TikToku można dostosować na podstawie celów reklamowych, danych demograficznych, odbiorców, budżetu i harmonogramu.
Reklamy na TikToku pojawiają się pomiędzy organicznymi treściami tworzonymi przez użytkowników platformy (tzw. User-generated content), zawierają tag „reklama” oraz często przycisk CTA (np. pobierz, zarejestruj się, skontaktuj się).
Internauci mogą skorzystać również z dodatkowego narzędzia TikTok Promote i zamienić treści organiczne w płatną reklamę.
Sposób, w jaki TikTok ocenia reklamy, nie jest do końca znany, jednak na podstawie doświadczeń reklamodawcy można przedstawić czynniki decydujące o prawdopodobnym sukcesie kreacji TikTok Ads.
Ranking reklam TikToka jest ustalany na podstawie kombinacji trafności reklamy, jej jakości oraz stawki. Stawka jest ważna, ale to jakość i trafność najczęściej decydują o tym, czy reklamy będą wyświetlane częściej.
Powyższe kryteria pomagają TikTokowi ocenić, które reklamy są najbardziej skuteczne i warte promowania, co w rezultacie pomoże reklamodawcom lepiej dotrzeć do swojej docelowej grupy odbiorców oraz osiągnąć zamierzone cele kampanii.
Tak, warto promować się na TikToku i to nie tylko dlatego, że obecni są na niej młodsi użytkownicy, tzw. pokolenie Z. Platforma TikTok Ads daje możliwość pokazania produktów w użyciu i przekazania najważniejszych informacji w krótkim, angażującym materiale wideo.
Aby przekonać Cię, że warto reklamować się na platformie TikTok, przygotowaliśmy 5 danych statystycznych przemawiających za tym pomysłem. Znajdziesz je poniżej.
Warto promować się na TikToku ze względu na szeroki zasięg reklam – według stanu na kwiecień 2024 roku – reklamy na TikToku miały zasięg wynoszący ponad 1,5 miliarda ludzi.
Zaskakującym faktem jest jednak to, że na platformie wcale nie dominują nastolatkowie. Dane statystyczne wskazują, że 59% użytkowników ma ponad 24 lata (źródło: Pew Research Center).
TikTok pomoże Twojej firmie w dotarciu do dużej i zróżnicowanej grupy potencjalnych klientów, poprzez udostępnianie treści blisko 689 milionom aktywnych użytkowników na całym świecie.
TikTok zajmuje pierwsze miejsce wśród mediów społecznościowych, jeżeli chodzi o średni współczynnik zaangażowania. Wynosi on…aż 4,25%. (źródło: Sproutsocial). Potwierdza to dostępność różnych formatów reklam, dzięki którym wygenerujesz pożądany ruch reklamowy.
Dla przykładu reklamy Top View przyciągają uwagę widzów, ponieważ pojawiają się jako pierwszy film po otwarciu aplikacji. Z kolei reklamy In-Feed wyświetlają się naturalnie podczas przewijania strony na TikToku, dzięki czemu umożliwiają internautom polubienie, komentowanie, udostępnianie i obserwowanie.
Oba formaty reklamowe, Top View i In-Feed, pozwalają użytkownikom na nawiązanie bezpośredniego kontaktu z marką oraz zbudowania lojalności wobec marki.
TikTok jako platforma reklamowa kojarzy się z autentycznością – recenzje produktów i storytelling – to wielokrotnie przewijający się typ contentu w tym medium. Badanie przeprowadzone w 2020 roku wskazało, że 67% internautów zainspirowało się wideo udostępnionym na tej platformie do zakupów (bez wcześniejszej intencji zakupowej). (źródło: Venngage).
Wskazana wartość udowadnia to, jak skuteczny jest marketing na TikToku w inicjowaniu sprzedaży u konsumentów, którzy nie planują konkretnych zakupów.
Co ciekawe, aż 73% użytkowników TikToka czuło się bardziej związanych z markami, które odkryli na tej platformie niż w innych kanałach społecznościowych (źródło: Venngage).
TikTok nie tylko służy rozrywce, ale również jest preferowaną platformą dla wielu użytkowników do interakcji z markami. Umożliwia to firmom budowanie silniejszych więzi z konsumentami i lepsze zrozumienie ich potrzeb oraz oczekiwań (źródło: TikTok For Business)
Na TikTok Ads mogą reklamować się praktycznie wszystkie firmy i marki, niezależnie od wielkości oraz branży. Platforma jest otwarta zarówno dla małych przedsiębiorstw, jak i dużych korporacji, które chcą dotrzeć do szerokiej i zaangażowanej publiczności. Mogą to być firmy z sektorów takich jak moda, uroda, technologia, motoryzacja, gastronomia, a także usługi lokalne i globalne.
TikTok Ads ze względu na atrakcyjny format reklam wideo jest idealny dla marek B2C, które chcą odejść od statycznych kreacji reklamowych na rzecz udostępniania angażujących treści wideo.
Reklama na TikToku kosztuje tyle, ile na nią przeznaczysz budżetu. TikTok Ads wykorzystuje model aukcyjny i licytacji, oznacza to, że to Ty decydujesz, ile zapłacisz za obejrzenie, kliknięcie lub wyświetlenie Twojej wideo reklamy.
Istnieje pewne minimum budżetu dziennego, określane przez platformę reklamową TikTok:
Uwaga: W Polsce minimalny dzienny budżet na reklamę na TikToku wynosi 80 zł.
Obowiązują również minimalne stawki zarówno na kampanie, jak i grupy reklam na TikToku:
TikTok oferuje 4 metody rozliczania efektów w systemie aukcyjnym, które omówiliśmy poniżej.
Tak, możesz monitorować wyniki swoich reklam na TikToku. TikTok oferuje narzędzie analityczne w TikTok Ads Manager, które pozwala śledzić różne metryki, takie jak liczba wyświetleń, kliknięć, zaangażowanie użytkowników oraz wskaźniki konwersji. Dzięki temu możesz na bieżąco analizować skuteczność swoich kampanii TikTok Ads i dostosowywać je w razie potrzeby.
Możesz zoptymalizować swoje reklamy na TikToku na kilka sposobów.
Proces zatwierdzania reklam na TikToku zwykle trwa od 24 do 48 godzin. TikTok sprawdza, czy reklamy spełniają jego wytyczne dotyczące treści i polityki reklamowej. W niektórych przypadkach, gdy reklama wymaga dodatkowych zmian, proces zatwierdzania może się wydłużyć.
Nie, nie wszystkie produkty mogą być reklamowane na TikToku. TikTok ma określone wytyczne dotyczące treści reklamowych, które zabraniają promowania pewnych produktów i usług, takich jak produkty tytoniowe, broń, narkotyki, usługi finansowe o wysokim ryzyku oraz inne produkty uznawane za nieodpowiednie lub niebezpieczne.
Zapoznaj się z polityką reklamową TikToka przed uruchomieniem kampanii i upewnij się, że reklamowane produkty są zgodne z regulaminem platformy.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 23 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!