Inna nazwa: Page Rank
PageRank Google (PR, ranking strony w Google) jest algorytmem, który został opracowany w 1998 roku w celu określania jakości stron internetowych. Aby to zrobić analizuje się linki prowadzące do danego serwisu i weryfikuje wskaźnik PageRank źródeł. Im wyższa ocena źródeł i większa liczba odnośników, tym wyższy PR dla strony docelowej. Przyjmuje on wartości od 0 do 10.
Pojęcie PageRank Google odnosi się do aktualizacji algorytmu wyszukiwarki Google, która ostatni raz dotyczyła PR w 2013 roku. Sam PageRank jest wskaźnikiem wpływającym na pozycję strony w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Żeby go poprawić, należy pozyskać linkowanie z wartościowych źródeł.
PageRank Google to algorytm stworzony przez Sergeya Brina i Larry’ego Page’ (od nazwiska drugiego pochodzi nazwa). Z powodu licznymi próbami manipulacji pozycją z wykorzystaniem linkowania, wskaźnik ten został wykluczony z algorytmu Google. Istnieją przesłanki, że Google mierzy wartość strony i jej linkowanie w inny sposób.
Narzędzia, które mierzą wskaźniki zbliżone do PageRank, to między innymi:
Sprawdź również: co to jest Ahrefs, co to jest algorytm Google, co to jest backlink, co to jest Black Hat SEO, co to jest aktualizacja algorytmu Google
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia PageRank
Page Rank
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!