SXO (Search Experience Optimization) oznacza optymalizację doświadczenia użytkownika, a więc działania dążące do zapewnienia odbiorcy samych pozytywnych wrażeń podczas korzystania ze strony internetowej.
Pojęcie SXO łączy w sobie działania SEO, a więc te odpowiedzialne za wzrost widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania, oraz działania UX, czyli te, które wpływają na użyteczność witryny, dlatego wyraża się je wzorem:
SXO = SEO + UX
Koncepcja SXO zakłada, że dzięki działaniom SEO użytkownik szybko znajdzie witrynę w wyszukiwarce, a dzięki działaniom UX doświadczy na niej pozytywnych wrażeń i zrealizuje swój cel. SXO zmierza więc do przyciągnięcia odbiorcy i zachęcenia go do interakcji.
Celem strategii SXO jest zamiana ruchu pozyskanego z wyszukiwarki w ruch konwertujący, a więc przekształcenie użytkowników w realnych klientów, dlatego istotną rolę odgrywa tutaj optymalizacja współczynnika konwersji. Z tego powodu zastosowanie znajdują również wzory:
SXO = SEO + CRO
SXO = SEO + UX + CRO
SXO to kompleksowe spojrzenie na witrynę. Optymalizacja doświadczenia użytkownika powinna odbywać się już na poziomie wyszukiwarki. Dzięki temu potencjalny klient najpierw będzie skłonny odwiedzić daną witrynę, a następnie wykonać na niej określone działanie.
Sprawdź również: co to jest SEO, co to jest UX, co to jest optymalizacja konwersji
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia SXO - optymalizacja doświadczenia użytkownika
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!