SXO co to jest - optymalizacja doświadczenia użytkownika, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku | Sempire
Oferta Black Friday! Pozycjonowanie i kampanie reklamowe w super promocji!

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Co to jest SXO - optymalizacja doświadczenia użytkownika, co oznacza, jaka jest definicja pojęcia w słowniku

Co to jest SXO?
Co to jest SXO?

SXO (Search Experience Optimization) oznacza optymalizację doświadczenia użytkownika, a więc działania dążące do zapewnienia odbiorcy samych pozytywnych wrażeń podczas korzystania ze strony internetowej.

Pojęcie SXO łączy w sobie działania SEO, a więc te odpowiedzialne za wzrost widoczności strony w organicznych wynikach wyszukiwania, oraz działania UX, czyli te, które wpływają na użyteczność witryny, dlatego wyraża się je wzorem:

SXO = SEO + UX

Koncepcja SXO zakłada, że dzięki działaniom SEO użytkownik szybko znajdzie witrynę w wyszukiwarce, a dzięki działaniom UX doświadczy na niej pozytywnych wrażeń i zrealizuje swój cel. SXO zmierza więc do przyciągnięcia odbiorcy i zachęcenia go do interakcji.

Celem strategii SXO jest zamiana ruchu pozyskanego z wyszukiwarki w ruch konwertujący, a więc przekształcenie użytkowników w realnych klientów, dlatego istotną rolę odgrywa tutaj optymalizacja współczynnika konwersji. Z tego powodu zastosowanie znajdują również wzory:

SXO = SEO + CRO

SXO = SEO + UX + CRO

SXO to kompleksowe spojrzenie na witrynę. Optymalizacja doświadczenia użytkownika powinna odbywać się już na poziomie wyszukiwarki. Dzięki temu potencjalny klient najpierw będzie skłonny odwiedzić daną witrynę, a następnie wykonać na niej określone działanie.

Sprawdź również: co to jest SEO, co to jest UX, co to jest optymalizacja konwersji

Sprawdź na blogu:

Definicja pojęcia SXO - optymalizacja doświadczenia użytkownika
w słowniku otrzymała ocenę

1 2 3 4 5

5 / 5 według 10 opinii

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...