Facebook to serwis z największym potencjałem reklamowym. Nie musisz być social media marketerem, aby wiedzieć, jak zrobić reklamę na Facebooku.
Zacznij korzystać z możliwości reklam, jakie daje Ci Facebook Ads. Twórz i monitoruj kampanie na Facebooku przy użyciu funkcjonalnych narzędzi. Dowiedz się, które materiały i strategie przynoszą najlepsze wyniki.
Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny poradnik, z którego dowiesz się, jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku. Przeprowadzimy Cię przez cały proces tworzenia kampanii - od pierwszego kliknięcia do momentu opublikowania reklamy.
Zapytaj specjalistę o szczegółową ofertę tworzenia reklam na Facebooku.
Kreator reklamy na Facebooku to zintegrowane narzędzie, dzięki któremu możesz tworzyć i publikować reklamy nie tylko na FB, ale także na Instagramie, w Messengerze i w Audience Network. Zanim rozpoczniesz tworzenie swojej pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku, ważne, abyś poznał i zrozumiał jej strukturę. Dzięki temu każdy kolejny krok będzie łatwiejszy. Reklama na Facebooku składa się z 3 poziomów, a każdy z nich odpowiada za coś innego:
Na Facebooku dostępne są 2 kreatory reklam: Menedżer reklam (MR) oraz Power Editor (PE). Początkowo PE był przeznaczony jedynie dla zaawansowanych użytkowników. Obecnie jednak Facebook dąży do ujednolicenia tych dwóch konfiguratorów, upodabniając MR do PE.
Znasz już podstawowe informacje i wiesz, jak działa reklama na Facebooku. Teraz możemy przejść do szczegółowego procesu tworzenia kampanii.
Elementy niezbędne do stworzenia reklamy na FB:
Z dalszej części wpisu dowiesz się, jak zrobić reklamę na Facebooku krok po kroku, uwzględniając wszystkie te elementy na każdym z trzech opisanych powyżej poziomów.
Podczas tworzenia kampanii musisz wybrać typ zakupu oraz określić cel reklamy. Typ zakupu będzie miał wpływ na sposób płatności, targetowanie oraz pomiar reklam w kampanii. Do wyboru masz aukcję lub zasięg i częstotliwość - wybierz ten, który najlepiej odpowiada Twoim celom. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję dotyczącą tego, jak stworzyć reklamę na FB dla każdego z tych typów.
Poniżej wyjaśniamy szczegółowo, jak krok po kroku zrobić reklamę na Facebooku z typem zakupu Aukcja.
Poniżej prezentujemy szczegółowy proces tworzenia reklamy na Facebooku z typem zakupu Zasięg i częstotliwość.
Na poziomie kampanii określasz cel reklamowy, który powinien odzwierciedlać Twój cel biznesowy. Do wyboru masz następujące opcje:
Przeanalizuj wszystkie dostępne cele reklamy i zastanów się, jak każdy z nich może pomóc Ci w realizacji wyznaczonych celów biznesowych. Jeżeli jesteś na początku swojej drogi z kampaniami i nie do końca jeszcze wiesz, jak tworzyć reklamy na Facebooku, sugerujemy, aby wybrać cel Rozpoznawalność marki - dzięki niemu wzbudzisz zainteresowanie swoją ofertą.
Kolejny etap to tworzenie zestawu reklam. To tu określasz grupę odbiorców, umiejscowienia reklam, budżet i harmonogram, a więc kolejne ważne elementy całej konfiguracji. Ustawienie wszystkich tych parametrów ma ogromny wpływ na powodzenie i skuteczność reklamy na Facebooku.
Poniżej znajdziesz szczegółowy instruktaż dotyczący tego, jak stworzyć reklamę na Facebooku na tym etapie. Poszczególne kroki odnoszą się do kampanii, w której typem zakupu jest Aukcja.
Ważna kwestia: niektóre cele mogą wymagać dodatkowych wyborów na tym etapie. Jeżeli na poziomie kampanii wybrałeś cel Ruch, musisz teraz wybrać miejsce docelowe (witrynę internetową, aplikację czy komunikator).
W kolejnym kroku przechodzimy już do poziomu reklamy. To najbardziej kreatywny moment. Sprawdź, jak zrobić reklamę na Facebooku na tym etapie.
Sprawdź i dowiedz się:
(powyższe linki wymagają zalogowania do konta Facebook)
Dobra reklama na Facebooku to wynik umiejętnych ustawień, ale też przemyślanej strategii, odpowiedniej kreacji i wiedzy analitycznej. Twoje działania nie powinny zakończyć się wraz z rozpoczęciem jej emisji. Konieczne jest jeszcze monitorowanie jej skuteczności w Menedżerze reklam. Śledź na bieżąco, która wersja reklamy przynosi lepsze efekty od pozostałych. Narzędziem, które ułatwi Ci analizę danych i optymalizację kampanii reklamowych na FB, jest piksel Facebooka. Pamiętaj, że Facebook to serwis, który nieustannie się zmienia. Wprowadzane na bieżąco udoskonalenia wymagają od Ciebie ciągłego poszerzania wiedzy i dużego zaangażowania - wszystko po to, aby reklamy mogły przynosić coraz lepsze efekty. Jeżeli któraś kampania na FB nie przynosi oczekiwanych wyników, zastąp ją inną. Sprawdź grupę docelową - być może jest mało precyzyjna? Przeanalizuj swoją kreację - czy jest na tyle atrakcyjna, by zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców i wzbudzić ich zaangażowanie? Testuj i mierz wszystkie te elementy, które omówiliśmy szczegółowo w tym poradniku.
Męczy Cię samodzielne prowadzenie fanpage na FB? Nie wiesz, jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku? Powierz te zadania doświadczonym specjalistom! Nasza agencja social media powstała z myślą o tym, aby realizować skuteczne strategie komunikacyjne marek - wszystko po to, aby wyręczyć Cię ze żmudnych i skomplikowanych zadań promocyjnych i abyś mógł skierować swoje działania na kluczowe aspekty prowadzenia biznesu.
Wiemy, jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku. Dbamy o precyzyjne określenie celu i grupy docelowej, prawidłowy wybór umiejscowień, odpowiednie zarządzanie budżetem i określanie harmonogramu. Szczególną wagę przywiązujemy do warstwy wizualnej. Tworzone przez nas reklamy na Facebooku wyróżnia spójna kreacja. Wiemy, jak dzięki reklamom wzbudzać zainteresowanie Twoich odbiorców i przekładać je na aktywne działania.
Nie wiesz, jak zrobić skuteczną reklamę na Facebooku?
Skontaktuj się z nami i otrzymaj bezpłatną strategię oraz cennik tworzenia reklam na Facebooku.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 557 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!