Jak zrobić reklamę na Facebooku? Kampania krok po kroku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jak zrobić reklamę na Facebooku? 

Facebook to serwis z największym potencjałem reklamowym. Nie musisz być social media marketerem, aby wiedzieć, jak zrobić reklamę na Facebooku. 

Zacznij korzystać z możliwości reklam, jakie daje Ci Facebook Ads. Twórz i monitoruj kampanie na Facebooku przy użyciu funkcjonalnych narzędzi. Dowiedz się, które materiały i strategie przynoszą najlepsze wyniki. 

Przygotowaliśmy dla Ciebie specjalny poradnik, z którego dowiesz się, jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku. Przeprowadzimy Cię przez cały proces tworzenia kampanii - od pierwszego kliknięcia do momentu opublikowania reklamy. 

Zapytaj specjalistę o szczegółową ofertę tworzenia reklam na Facebooku.

jak zrobić reklamę na Facebooku

Jak zrobić reklamę na FB? Zanim zaczniesz

Kreator reklamy na Facebooku to zintegrowane narzędzie, dzięki któremu możesz tworzyć i publikować reklamy nie tylko na FB, ale także na Instagramie, w Messengerze i w Audience Network. Zanim rozpoczniesz tworzenie swojej pierwszej kampanii reklamowej na Facebooku, ważne, abyś poznał i zrozumiał jej strukturę. Dzięki temu każdy kolejny krok będzie łatwiejszy. Reklama na Facebooku składa się z 3 poziomów, a każdy z nich odpowiada za coś innego:

  • kampania - na tym etapie wybierasz cel biznesowy. Zanim to zrobisz, zadaj sobie pytanie: “Jaki rezultat chcesz osiągnąć, emitując tę reklamę?” Może to być zwiększenie rozpoznawalności Twojej marki, pobranie aplikacji czy sprzedaż w witrynie. Pamiętaj, że skuteczność reklamy na Facebooku w dużej mierze zależy właśnie od zdefiniowania celu. Dzięki temu szybko ustalisz, jaki efekt ma przynieść cała kampania. Wybór celu to pierwszy etap tworzenia reklamy na Facebooku;
  • zestaw reklam - w tym miejscu określasz odbiorców, do których zamierzasz dotrzeć z reklamą. Istotny jest dobór odpowiedniej lokalizacji, wieku, płci i innych podstawowych danych, które pozwolą Ci jeszcze precyzyjniej ustalić grupę docelową. W zestawie reklam wybierasz także umiejscowienia, ustalasz budżet i harmonogram;
  • reklama - na tym poziomie projektujesz reklamę. Wybierasz format reklamy, możesz przesłać obraz lub film, stworzyć karuzelę, kolekcję czy pokaz slajdów, a także dodać tekst i linki. 

Na Facebooku dostępne są 2 kreatory reklam: Menedżer reklam (MR) oraz Power Editor (PE). Początkowo PE był przeznaczony jedynie dla zaawansowanych użytkowników. Obecnie jednak Facebook dąży do ujednolicenia tych dwóch konfiguratorów, upodabniając MR do PE.

Reklama na Facebooku krok po kroku

Znasz już podstawowe informacje i wiesz, jak działa reklama na Facebooku. Teraz możemy przejść do szczegółowego procesu tworzenia kampanii. 

Elementy niezbędne do stworzenia reklamy na FB: 

Z dalszej części wpisu dowiesz się, jak zrobić reklamę na Facebooku krok po kroku, uwzględniając wszystkie te elementy na każdym z trzech opisanych powyżej poziomów.

Tworzenie reklamy na Facebooku na poziomie kampanii

Podczas tworzenia kampanii musisz wybrać typ zakupu oraz określić cel reklamy. Typ zakupu będzie miał wpływ na sposób płatności, targetowanie oraz pomiar reklam w kampanii. Do wyboru masz aukcję lub zasięg i częstotliwość - wybierz ten, który najlepiej odpowiada Twoim celom. Poniżej przedstawiamy szczegółową instrukcję dotyczącą tego, jak stworzyć reklamę na FB dla każdego z tych typów.

Jak zrobić reklamę na Facebooku z typem zakupu Aukcja?

Poniżej wyjaśniamy szczegółowo, jak krok po kroku zrobić reklamę na Facebooku z typem zakupu Aukcja.

  1. Przejdź do Menedżera reklam i wybierz opcję “Utwórz”.
  2. Jako typ zakupu wybierz opcję “Aukcja”.
  3. Określ cel reklamy.
jak zrobić reklamę na FB cel kampanii
Określenie celu kampanii w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Wybierz opcję “Kontynuuj” - otworzysz w ten sposób okno kreatora reklamy.
  2. Wpisz nazwę kampanii w polu “Nazwa kampanii” - tekst ten nie będzie wyświetlany publicznie, lecz widoczny wyłącznie dla Ciebie - tak aby ułatwić Ci oznaczenie kampanii i odszukanie jej w przyszłości.
  3. Jeśli Twoja kampania na Facebooku dotyczy nieruchomości, kredytu, zatrudnienia, polityki czy kwestii społecznych, włącz opcję “Reklama szczególnej kategorii” i wybierz z listy odpowiednią pozycję.
  4. Jeśli chcesz, wybierz opcję utworzenia testu A/B.
  5. Możesz włączyć optymalizację budżetu kampanii reklamowej na FB, wybierając jedną z 2 dostępnych opcji:
    Ustal budżet dzienny (kwotę przeznaczaną każdego dnia na wyświetlanie zestawu reklam);
    Ustal budżet całkowity (kwotę przeznaczoną na zestaw reklam przez cały okres emisji).
  6. Jeżeli w poprzednim kroku wybrałeś “Budżet całkowity”, możesz prowadzić swoją kampanię według określonego planu. W tym celu kliknij w “Pokaż więcej opcji” i zaznacz “Wyświetlaj reklamy według harmonogramu”.
  7. Wybierz opcję “Zamknij”, jeśli chcesz zapisać kampanię, lub opcję “Dalej”, jeśli zamierzasz przejść do tworzenia zestawu reklam.

Jak zrobić reklamę na FB z typem zakupu Zasięg i częstotliwość?

Poniżej prezentujemy szczegółowy proces tworzenia reklamy na Facebooku z typem zakupu Zasięg i częstotliwość.

  1. Przejdź do Menedżera reklam i wybierz opcję “Utwórz”.
  2. Jako typ zakupu wybierz “Zasięg i częstotliwość”.
  3. Określ cel reklamy. W tym przypadku nie wszystkie cele będą dostępne.
  4. Kliknij “Kontynuuj” - w ten sposób wyświetli Ci się kreator reklamy, który umożliwi tworzenie zestawu reklam.
  5. Jeżeli Twoja reklama na FB ma dotyczyć nieruchomości, kredytu, zatrudnienia, polityki czy kwestii społecznych, włącz opcję “Szczególne kategorie reklam” i wybierz tę, która najlepiej opisuje Twoją kampanię.
  6. Wybierz opcję “Zamknij”, aby zapisać kampanię, lub kliknij “Dalej”, aby przejść do tworzenia zestawu reklam.

Skuteczna reklama na FB a wybór celu

Na poziomie kampanii określasz cel reklamowy, który powinien odzwierciedlać Twój cel biznesowy. Do wyboru masz następujące opcje:

  • świadomość - a razem z nią cele związane ze zwróceniem uwagi odbiorców: rozpoznawalność marki oraz zasięg;
  • działania - a więc zachęcanie odbiorców do aktywności i korzystanie z celów zmierzających do zainteresowania marką: ruchu, aktywności, instalacji aplikacji, wyświetlenia filmu, pozyskiwania kontaktów lub wiadomości;
  • konwersja - czyli zachęcanie odbiorców do działania poprzez korzystanie z takich celów jak konwersje, sprzedaż z katalogu lub ruch w firmie.

Przeanalizuj wszystkie dostępne cele reklamy i zastanów się, jak każdy z nich może pomóc Ci w realizacji wyznaczonych celów biznesowych. Jeżeli jesteś na początku swojej drogi z kampaniami i nie do końca jeszcze wiesz, jak tworzyć reklamy na Facebooku, sugerujemy, aby wybrać cel Rozpoznawalność marki - dzięki niemu wzbudzisz zainteresowanie swoją ofertą.

Reklama na FB - krok po kroku na poziomie zestawu reklam

Kolejny etap to tworzenie zestawu reklam. To tu określasz grupę odbiorców, umiejscowienia reklam, budżet i harmonogram, a więc kolejne ważne elementy całej konfiguracji. Ustawienie wszystkich tych parametrów ma ogromny wpływ na powodzenie i skuteczność reklamy na Facebooku.

Poniżej znajdziesz szczegółowy instruktaż dotyczący tego, jak stworzyć reklamę na Facebooku na tym etapie. Poszczególne kroki odnoszą się do kampanii, w której typem zakupu jest Aukcja.

  1. W polu tekstowym “Nazwa zestawu reklam” wpisz nazwę opisową - to dzięki niej będziesz wiedzieć w przyszłości, czego dotyczyła Twoja kampania reklamowa na Facebooku.
  2. Na tym etapie możesz włączyć kreację dynamiczną. Jeżeli ją włączysz, nie będziesz mieć możliwości ręcznego dostosowywania reklam według miejsca docelowego na poziomie reklamy.
  3. W tym miejscu powinieneś mieć zaznaczoną zakładkę “Utwórz nową grupę odbiorców” - niech tak pozostanie. Do wyboru masz także “Użyj zapisanej grupy odbiorców”, ale jeżeli jest to Twoja pierwsza płatna reklama na Facebooku, nie masz jeszcze zapisanej grupy odbiorców.
  4. Pole “Grupy niestandardowych odbiorców” pozostaw na ten moment puste - przyjdzie na nie czas, jak zaczniesz dokładniej targetować grupy odbiorców, np. na podstawie piksela Facebooka (fragmencie kodu, który zapisuje dane o użytkownikach odwiedzających Twój fanpage na Facebooku) lub po adresach mailowych Twoich odbiorców.
  5. Określ swoją grupę docelową. Do uzupełnienia masz następujące pola:
  • lokalizacje (kraj lub kraje, miasto lub miasta, a także cały świat - im precyzyjniej wskażesz lokalizację, tym skuteczniejsza reklama na Facebooku i lepsze zarządzanie budżetem). Wskaż, do jakich osób w tej lokalizacji zamierzasz dotrzeć. Jeżeli prowadzisz swój biznes w dwóch lub więcej miejscowościach, nie musisz tworzyć osobnych reklam. Wystarczy, że użyjesz opcji: “Dodaj lokalizacje zbiorcze” - dzięki temu masz możliwość wprowadzenia kilku lokalizacji, w których będzie wyświetlana Twoja kampania reklamowa na FB;
  • wiek - możesz wybrać interesujący Cię przedział wiekowy;
  • płeć - automatycznie zaznaczone jest “Wszyscy”, ale swoją reklamę na FB możesz też skierować wyłącznie do kobiet lub mężczyzn;
  • szczegółowe opcje targetowania - dzięki algorytmom i obszernej bazy danych Facebooka możesz docierać do jego użytkowników po 3 głównych kategoriach. Są to dane demograficzne, zainteresowania oraz zachowania. Do wyboru masz jeszcze opcję “Wyklucz”, dzięki której wykluczysz osoby z grupy (np. pod kątem zainteresowań), do której kierujesz płatne reklamy na Facebooku;
  • języki - automatycznie zaznaczone są wszystkie języki, ale lepiej wprowadzić język grupy docelowej, np. j. polski, wykluczając w ten sposób osoby mówiące w innych językach, a zamieszkujące w dużej części polskie miasta lub odwiedzające je w celach turystycznych;
  • Jeżeli chcesz użyć tej grupy odbiorców później, wybierz “Zapisz tę grupę odbiorców”.
jak stworzyć reklamę na facebooku grupa docelowa
Określenie grupy odbiorców w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Określ umiejscowienia reklam. Do wyboru masz automatyczne (te zaleca Facebook) oraz ręczne umiejscowienia. W pierwszym przypadku to Facebook decyduje, gdzie pojawią się Twoje reklamy. Druga opcja umożliwi Ci samodzielny wybór miejsc docelowych. Dzięki temu możesz mieć większą kontrolę nad reklamami i ich umiejscowieniem.
reklama na facebooku krok po kroku umiejscowienia
Wybór umiejscowień w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Ustal budżet dzienny lub całkowity, jeśli nie włączyłeś optymalizacji budżetu na poziomie kampanii. Podaj kwotę, jaką chcesz przeznaczyć na kampanie reklamowe na Facebooku. Pamiętaj, że Facebook Ads nie jest narzędziem darmowym. To, ile kosztuje reklama na Facebooku, zależy między innymi od ustalonego budżetu, a także od ustawień innych parametrów, które omawiamy w tym poradniku (celu reklamy, grupy docelowej, umiejscowień, harmonogramu i komunikatu reklamowego);
jak tworzyć reklamy na Facebooku budżet
Określenie budżetu w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Określ czas trwania kampanii reklamowej. Wybierz datę rozpoczęcia i zakończenia reklamy.
  2. Ustaw harmonogram wyświetlania reklam - wybierz “Wyświetl więcej opcji”, jeżeli chcesz zaplanować wyświetlanie reklam w określonych dniach i godzinach. Wymaga to wybrania opcji “Wyświetlaj reklamy według harmonogramu”. Ustalanie harmonogramu jest możliwe wyłącznie dla budżetów całkowitych.
jak ustawić reklamę na Facebooku harmonogram
Ustalenie harmonogramu w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Wybierz “Zamknij”, aby zapisać zestaw reklam, lub “Dalej”, aby przejść do tworzenia reklamy.

Ważna kwestia: niektóre cele mogą wymagać dodatkowych wyborów na tym etapie. Jeżeli na poziomie kampanii wybrałeś cel Ruch, musisz teraz wybrać miejsce docelowe (witrynę internetową, aplikację czy komunikator).

Jak ustawić reklamę na Facebooku na poziomie reklamy?

W kolejnym kroku przechodzimy już do poziomu reklamy. To najbardziej kreatywny moment. Sprawdź, jak zrobić reklamę na Facebooku na tym etapie.

  1. W polu tekstowym “Nazwa reklamy” wpisz nazwę opisową.
  2. Wybierz stronę na Facebooku, z której ma pochodzić reklama, oraz konto na Instagramie, na którym ma być przypięta promocja. Strona na Facebooku musi być powiązana z każdą reklamą.
  3. Określ format reklamy. Do wyboru masz pojedynczy obraz lub film, karuzelę, pokaz slajdów i kolekcję. Określenie formatu reklamy jest kwestią indywidualną i zależy od wielu czynników, m.in. celu reklamy czy preferencji grupy docelowej. Testuj różne formaty i mierz skuteczność reklam na Facebooku.
jak zrobić skuteczną reklamę na Facebooku formaty
Określenie formatu reklamy w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Wgraj gotowy materiał do kreatora reklam i dopisz tekst. Pamiętaj, aby tekst na grafice zajmował maksymalnie 20% jej objętości. Poznaj zasady zamieszczania reklam na Facebooku, aby robić to zgodnie z regulaminem.

Sprawdź i dowiedz się:

(powyższe linki wymagają zalogowania do konta Facebook)

kampania na Facebooku krok po kroku wgrywanie formatów
Wgrywanie formatów reklamowych w Menedżerze reklam na Facebooku
  1. Sprawdź, jak dostosować reklamę pod kątem umiejscowień.
  2. W zależności od wcześniejszych decyzji, możesz mieć do wyboru dodatkowe opcje, jak np. dodanie przycisku wezwania do działania (call to action).
  3. Wyświetl podgląd reklamy i wybierz “Opublikuj”. Jeżeli chcesz zobaczyć, jak Twoja reklama będzie wyglądać w różnych miejscach docelowych, wybierz ich miniatury obok podglądu reklamy.
  4. Twoja kampania na FB jest już gotowa i czeka na zatwierdzenie. Po zatwierdzeniu trafi na aukcję internetową, co pomoże skierować ją do właściwych osób.

Jak zrobić dobrą reklamę na Facebooku i mierzyć efekty?

Dobra reklama na Facebooku to wynik umiejętnych ustawień, ale też przemyślanej strategii, odpowiedniej kreacji i wiedzy analitycznej. Twoje działania nie powinny zakończyć się wraz z rozpoczęciem jej emisji. Konieczne jest jeszcze monitorowanie jej skuteczności w Menedżerze reklam. Śledź na bieżąco, która wersja reklamy przynosi lepsze efekty od pozostałych. Narzędziem, które ułatwi Ci analizę danych i optymalizację kampanii reklamowych na FB, jest piksel Facebooka. Pamiętaj, że Facebook to serwis, który nieustannie się zmienia. Wprowadzane na bieżąco udoskonalenia wymagają od Ciebie ciągłego poszerzania wiedzy i dużego zaangażowania - wszystko po to, aby reklamy mogły przynosić coraz lepsze efekty. Jeżeli któraś kampania na FB nie przynosi oczekiwanych wyników, zastąp ją inną. Sprawdź grupę docelową - być może jest mało precyzyjna? Przeanalizuj swoją kreację - czy jest na tyle atrakcyjna, by zwrócić uwagę potencjalnych odbiorców i wzbudzić ich zaangażowanie? Testuj i mierz wszystkie te elementy, które omówiliśmy szczegółowo w tym poradniku.

Kampania na Facebooku - krok po kroku z agencją SEMPIRE

Męczy Cię samodzielne prowadzenie fanpage na FB? Nie wiesz, jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku? Powierz te zadania doświadczonym specjalistom! Nasza agencja social media powstała z myślą o tym, aby realizować skuteczne strategie komunikacyjne marek - wszystko po to, aby wyręczyć Cię ze żmudnych i skomplikowanych zadań promocyjnych i abyś mógł skierować swoje działania na kluczowe aspekty prowadzenia biznesu.

Wiemy, jak tworzyć skuteczne reklamy na Facebooku. Dbamy o precyzyjne określenie celu i grupy docelowej, prawidłowy wybór umiejscowień, odpowiednie zarządzanie budżetem i określanie harmonogramu. Szczególną wagę przywiązujemy do warstwy wizualnej. Tworzone przez nas reklamy na Facebooku wyróżnia spójna kreacja. Wiemy, jak dzięki reklamom wzbudzać zainteresowanie Twoich odbiorców i przekładać je na aktywne działania.

Nie wiesz, jak zrobić skuteczną reklamę na Facebooku?

Skontaktuj się z nami i otrzymaj bezpłatną strategię oraz cennik tworzenia reklam na Facebooku.


 


 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 557 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...