Jak założyć stronę / fanpage na Facebooku? Instrukcja krok po kroku | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Jak założyć stronę / fanpage na Facebooku?

Na Facebooku jest już ponad 80 milionów stron biznesowych (dane whizsky.com). Firmy widzą w nich olbrzymi potencjał marketingowo-sprzedażowy, gromadząc w jednym miejscu wiernych i zaangażowanych fanów, których zamieniają potem w realnych klientów.

Bardzo dobrze odzwierciedlają to statystyki - aż 44% konsumentów przyznaje, że Facebook ma rzeczywisty wpływ na ich zachowania zakupowe (dane wordstream.com). Wykorzystaj tę wiedzę i utwórz stronę na Facebooku, aby w pełni korzystać z jego narzędzi biznesowych i promocyjnych oraz analizować aktywność swoich odbiorców.

Podpowiadamy, jak założyć stronę na FB. Przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku, zwracając uwagę na najistotniejsze elementy. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie korzyści może przynieść Ci własna strona na Facebooku.  

Zapytaj o ofertę stworzenia i prowadzenia fanpage na Facebooku.

jak założyć stronę na Facebooku

Jak założyć fanpage na Facebooku? Zanim zaczniesz

Prowadzenie konta firmy i realizowanie działań marketingowych na prywatnym profilu na Facebooku są zabronione. Jeżeli chcesz promować swoją markę zgodnie z regulaminem i korzystać z wszystkich funkcjonalności serwisu, musisz założyć własną stronę na FB, określaną dawniej jako fanpage. Zanim jednak wyjaśnimy Ci, jak stworzyć stronę na Facebooku, poruszymy kilka niezwykle ważnych kwestii.

  • Tworzenie fanpage na FB i jego prowadzenie jest bezpłatne. Strona daje Ci również dostęp do darmowych narzędzi ułatwiających komunikację z użytkownikami (m.in. posty, relacje, grupy, komentarze, Instagram Direct czy Messenger), osiąganie celów biznesowych (sklepy, wydarzenia, spotkania czy oferty pracy) oraz optymalizację prowadzonych działań (statystyki i reklama na Facebooku).
  • Zakładanie strony na Facebooku wymaga utworzenia konta prywatnego. Wszystkie posty na profilu firmowym będą jednak publikowane jako marka. Żaden z Twoich fanów nie będzie wiedział, że jesteś właścicielem strony.
  • Tworzenie stron na FB pomaga oddzielić wizytówkę firmy od profilu osobistego. Dzięki temu możesz osobno prowadzić działania biznesowe i prywatne w mediach społecznościowych.
  • Możesz zarządzać stroną samodzielnie lub powierzyć prowadzenie fanpage na Facebooku firmie zewnętrznej. Administracją mogą zajmować się również Twoi pracownicy - wystarczy, że przypiszesz im odpowiednie role na stronie (administratora, redaktora, moderatora, reklamodawcy, analityka).
  • Utworzenie strony na FB nie jest tożsame z koniecznością prowadzenia działalności gospodarczej. Twój fanpage może również dotyczyć wydarzeń czy zainteresowań i promować np. bloga.
  • Możesz tak skonfigurować stronę, aby wyróżnić najważniejsze informacje o Twojej firmie. W zależności od wybranej kategorii, może ona pełnić określone funkcje.
  • Strona dostarcza wielu przydatnych narzędzi i funkcji, które możesz wykorzystać w realizacji swoich celów biznesowych (informacje o firmie, publikowanie postów, wysyłanie wiadomości, narzędzia biznesowe oraz statystyki). 

Profil prywatny vs strona na Facebooku

Profil na Facebooku to miejsce, w którym użytkownik może publikować prywatne zdjęcia i filmy, a także udostępniać informacje związane z jego zainteresowaniami, miejscem zamieszkania czy miastem rodzinnym.

Strona z kolei może być miejscem przeznaczonym dla firmy, organizacji, osoby publicznej czy artysty, pozwalającym nawiązywać kontakt z klientami lub fanami. Jeśli dany użytkownik polubi lub zacznie obserwować stronę na FB, w jego Aktualnościach będą pojawiać się publikowane przez nią informacje.

Jedno z najczęstszych pytań w kontekście tworzenia strony na FB brzmi: “Jak założyć fanpage na Facebooku bez konta prywatnego?” Odpowiadamy: nie ma niestety takiej możliwości. Prywatny i wiarygodny profil, a więc zawierający Twoje prawdziwe imię i nazwisko, jest Ci potrzebny do tego, aby utworzyć i zarządzać stroną oraz mieć dostęp do Menedżera zadań na Facebooku.

tworzenie fanpage na Facebooku przykładowa strona
Przykładowa strona na Facebooku
Źródło: Facebook/SEMPIRE

Tworzenie fanpage na Facebooku - czego potrzebujesz?

Poniżej znajdziesz zbiór elementów, które są Ci potrzebne do utworzenia i skonfigurowania strony na Facebooku.

  • Profil prywatny na Facebooku - wspominaliśmy już o nim wyżej. Tu przypomnimy tylko, że wszelkie informacje zawarte w Twoim profilu osobistym nie będą udostępniane na stronie, jeśli oczywiście na to nie pozwolisz. Profil i strona to dwa odrębne byty na Facebooku.
  • Kategoria - zakładanie strony na FB wiąże się z wyborem kategorii. W zależności od tego, jaką kategorię wybierzesz, uzyskasz dostęp do funkcji przypisanych rodzajowi Twojej działalności.
  • Informacje o firmie - dodaj informacje o firmie, aby w pełni korzystać z funkcjonalności strony. Możesz uwzględnić w niej adres siedziby, godziny pracy, adres mailowy, historię, adres www, a nawet obsługiwane dziedziny. Zanim rozpoczniesz tworzenie strony na FB, przygotuj niezbędne informacje.
  • Cele, które zamierzasz osiągnąć -  określenie celów również pomoże Ci w pełni wykorzystać funkcje strony.
  • Statystyki - dotyczące m.in. polubień i wyświetleń Twojej strony. Dzięki nim lepiej poznasz swoich fanów i dowiesz się, które z komunikatów trafiają do nich najbardziej.
  • Interakcje - stworzenie Facebooka to nie wszystko. Musisz jeszcze zadbać o regularną aktywność i interakcje z fanami. Najlepsze wyniki w tym zakresie osiągniesz dzięki systematycznej publikacji postów, uzupełnieniu danych kontaktowych oraz informacji o firmie, a także analizie statystyk strony.

Tworzenie strony na FB - co powinieneś ustawić?

Zakładanie strony na FB wiąże się z konfiguracją wielu elementów. Sprawdź, jak założyć stronę na Facebooku, ustawiając każdy z nich.

  • Opis strony - zawrzyj informacje na temat tego, co oferujesz. Pamiętaj, aby opis był zwięzły i treściwy.
  • Elementy graficzne - dodaj na swojej stronie zdjęcie profilowe oraz zdjęcie w tle - najlepiej takie, które bardzo dobrze oddają charakter Twojej działalności.
  • Dane kontaktowe - umieść na stronie numer telefonu, adres www oraz adres mailowy. To ważne informacje dla osób odwiedzających Twój fanpage.
  • Godziny otwarcia firmy - jeśli prowadzisz działalność w konkretnych godzinach, podaj je na stronie. Uwzględnij też adres firmy, jeśli dajesz klientom możliwość spotkania w jej siedzibie lub biurze.
  • Informacje i historia - napisz, kiedy powstała Twoja firma, na czym skupia się jej działalność oraz jaka jest jej misja.
  • Więcej kategorii - masz możliwość dodania maksymalnie trzech adekwatnych kategorii na stronie - tak, aby klienci mogli łatwiej na nią trafić.

Jak założyć stronę na Facebooku krok po kroku?

Strona umożliwi Ci kontakt z fanami, dzielenie się aktualnościami i promowanie firmy na Facebooku. Możesz ją dostosowywać, publikując posty, organizując wydarzenia czy emitując płatne reklamy. Poniżej znajdziesz szczegółowy instruktaż, dzięki któremu dowiesz się, jak zrobić stronę na Facebooku.

  1. Przejdź do strony facebook.com/pages/create i zaloguj się lub dokonaj rejestracji profilu prywatnego. Możesz też otworzyć swój profil na Facebooku i u góry strony głównej wybrać “Utwórz”, a następnie kliknąć “Strona”.
  2. Określ typ strony. Do wyboru masz: “Firma lub marka” oraz “Społeczność lub osoba publiczna”.
tworzenie strony na Facebooku
Wybór typu strony na Facebooku
Źródło: Facebook
  1. Nadaj stronie nazwę.
  2. Dodaj kategorie, które opisują Twoją stronę.
  3. Wprowadź opis firmy - napisz, jakie usługi oferujesz lub jakie jest przeznaczenie Twojej strony.
  4. Kliknij “Utwórz stronę”.
tworzenie strony na FB krok po kroku
Tworzenie strony na Facebooku krok po kroku
  1. Dodaj zdjęcie profilowe - możesz użyć logo lub obrazu, który pomoże znaleźć Twoją stronę w wynikach wyszukiwania.
  2. Dodaj zdjęcie w tle - użyj w tym celu obrazu, który oddaje tematykę Twojej strony.
  3. Kliknij “Zapisz”. W ten sposób przejdziesz do swojej nowej strony na Facebooku.
jak stworzyć stronę na Facebooku wstawianie obrazów
Dodawanie zdjęć do strony na Facebooku
  1. W następnym etapie Facebook poinformuje Cię o kolejnych krokach konfiguracji.
jak założyć fanpage na facebooku konfiguracja
Kolejne kroki konfiguracji strony na FB
  1. W sekcji “Podaj informacje i preferencje” masz możliwość dodania Twojej witryny internetowej, lokalizacji, godzin otwarcia firmy, numeru telefonu, preferencji dotyczących wiadomości oraz przycisku do strony.
jak zrobić stronę na Facebooku informacje i preferencje
Tworzenie strony na FB - uzupełnianie sekcji "Informacje i preferencje"
  1. W sekcji “Przedstaw swoją stronę” możesz zaprosić znajomych do polubienia fanpage na Facebooku i przywitać osoby odwiedzające stronę, publikując post powitalny.
jak założyć stronę na FB przedstawianie strony
Tworzenie fanpage na FB - uzupełnianie sekcji "Przedstaw swoją stronę"
  1. Na koniec możesz utworzyć nazwę użytkownika - dzięki temu Twoja strona będzie dostępna pod krótszym i prostszym do zapamiętania adresem url. Opcję tę znajdziesz zaraz pod nazwą strony.
jak zrobić fanpage na FB nazwa użytkownika
Tworzenie nazwy użytkownika strony

Jak stworzyć stronę na FB z odpowiednią nazwą?

Wiesz już, jak stworzyć fanpage na Facebooku. Zanim jednak przystąpisz do tego procesu, zastanów się dobrze nad nazwą swojej strony. To ważne, ponieważ trzeba ją dostosować do wytycznych Facebooka, a jej późniejsza ewentualna zmiana może okazać się skomplikowana. Nazwa strony powinna dokładnie odzwierciedlać jej treść. Niedopuszczalne jest stosowanie w niej wyrażeń obelżywych lub naruszających czyjeś prawa. Jeśli Twój firmowy profil nie jest oficjalną stroną marki, organizacji, miejsca czy osoby publicznej, nie możesz używać w nazwie słowa “oficjalna” - Facebook przyznaje stronie specjalne oznaczenie, które potwierdza weryfikację. Wytyczne dotyczą także stosowania wielkich liter w nazwach - można ich używać wyłącznie w zgodzie z zasadami gramatycznymi. Nazwa nie może składać się z samych wielkich liter - wyjątkiem są jednak skrótowce. Niedopuszczalne jest także stosowanie ogólnych nazw geograficznych, np. “Szwajcaria”, czy ogólnych sformułowań, np. “pizza”. Akceptowane są natomiast nazwy stron organizacji reprezentujących dany region geograficzny, np. “Nowy Jork - Kancelaria burmistrza”. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak założyć fanpage na FB z odpowiednią nazwą, sprawdź, jakie nazwy stron są dozwolone na Facebooku.

Jak stworzyć fanpage na FB z odpowiednią kategorią?

Możesz przypisać maksymalnie 3 kategorie dla swojej strony. Wybierz te najbardziej konkretne i najlepiej opisujące Twoją działalność. Wybór odpowiednich kategorii jest ważny, ponieważ są one widoczne na stronie i pomagają klientom odnaleźć Twoją firmę. Kategoria główna umieszczona jest pod nazwą firmy na jej profilu, a strona pojawia się w wynikach wyszukiwania na wszystkie wskazane przez Ciebie kategorie. Jeśli Twoja firma jest związana z usługami, restauracjami, handlem elektronicznym lub stacjonarnym, Facebook przygotował dla Ciebie najlepsze praktyki dotyczące określonych kategorii.

Jak zrobić stronę na FB z kategorią dla firmy usługowej?

  • Sprawdź, czy wybrałeś dla swojej strony szablon Usługi.
  • Dodaj kartę Usługi do swojej strony, aby użytkownicy mogli przeglądać Twoją ofertę.
  • Włącz Rekomendacje, aby umożliwić klientom ocenę Twojej firmy.
  • Jeżeli chcesz umawiać spotkania, skonfiguruj funkcję Spotkana na Facebooku - dzięki temu Twoi klienci będą mogli dokonywać rezerwacji na stronie.

Jak założyć stronę na Facebooku z kategorią dla restauracji?

  • Sprawdź, czy wybrałeś dla swojej strony szablon Restauracje.
  • Dodaj menu do strony - dzięki temu dasz klientom dostęp do karty dań i ułatwisz im znalezienie Twojej restauracji podczas wyszukiwania danych pozycji z menu.
  • Włącz Rekomendacje, aby umożliwić klientom ocenę Twojej firmy.
  • Używaj wyłącznie konkretnych i najlepiej pasujących kategorii, aby ułatwić klientom odnalezienie Twojej firmy.

Jak założyć stronę firmową na FB z kategorią dla sklepu stacjonarnego lub online?

  • Sprawdź, czy wybrałeś dla swojej strony szablon Zakupy.
  • Jeżeli zamierzasz sprzedawać produkty bezpośrednio na Facebooku, dodaj do swojej strony sekcję Sklep.
  • Jeżeli prowadzisz sprzedaż głównie na zewnętrznej witrynie, zaktualizuj przycisk działania, aby generować większy ruch, i dodaj piksel Facebooka, który umożliwi Ci śledzenie konwersji z witryny.

Tworzenie strony na Facebooku - korzyści

Stwórz stronę na Facebooku i wykorzystaj pełne spektrum możliwości, jakie daje Ci jej prowadzenie.

  • Oddzielenie sfery prywatnej od zawodowej - tworząc stronę firmy na Facebooku, możesz rozdzielić te dwie strefy i cieszyć się całkowicie niezależną aktywnością na każdym z profili.
  • Dostęp do narzędzia Facebook Ads, dzięki któremu możesz sprawnie zarządzać stroną, analizować aktywność jej użytkowników, a także emitować i monitorować płatne reklamy na FB.
  • Pozyskiwanie nowych klientów - działania promocyjne na Facebooku pozwolą Ci dotrzeć do osób, które do tej pory nie znały Twojej marki lub nie utożsamiały się z nią, ale istnieje duże prawdopodobieństwo, że są zainteresowane Twoją ofertą.
  • Utrzymywanie relacji i budowanie więzi - zakładanie fanpage firmy na Facebooku to bardzo dobry sposób na szybki i stały kontakt z odbiorcami, nie tylko poprzez regularne publikowanie postów, ale także odpowiadanie na komentarze i wiadomości.
  • Budowanie wizerunku i wzrost rozpoznawalności - systematyczne i długofalowe działania promocyjne na Facebooku wzmocnią pozycję Twojej marki i wyróżnią ją na tle konkurencji.
  • Segmentowanie odbiorców - twórz bazę aktywnych fanów, które weszły w interakcje ze stroną. Kieruj do nich spersonalizowane komunikaty reklamowe i osiągaj najlepsze konwersje. Sprawdź, jak targetować reklamy na Facebooku.
  • Możliwość promowania postów i korzystania z wielu formatów reklamowych - dzięki dostępnym narzędziom możesz tworzyć kampanie na Facebooku angażujące różne grupy odbiorców lub promować się za pomocą istniejącego posta. 
  • Dostęp do narzędzia analitycznego (piksela Facebooka) - dzięki niemu możesz monitorować zachowania odbiorców, emitować reklamy odpowiedniej grupie użytkowników, automatycznie składać oferty podczas udziału w aukcji i mierzyć skuteczność reklam.
  • Wzrost sprzedaży - dzięki dostępnym opcjom promocyjnym, emitowaniu reklam remarketingowych i monitorowaniu zachowań klientów możesz kierować przekaz bezpośrednio do osób o największym potencjalne zakupowym.

Jak zrobić fanpage na FB? Podsumowanie

Po utworzeniu strony na Facebooku masz dostęp do darmowych narzędzi i funkcji, dzięki którym nawiążesz kontakt z nowymi i już istniejącymi fanami. Za pośrednictwem strony możesz informować swoich odbiorców o bieżących promocjach i nowościach, a także dzielić się wiedzą i ciekawostkami z branży. Z Twojego fanpage’a na Facebooku użytkownicy będą mogli przejść bezpośrednio na witrynę, do sklepu, na bloga czy kanał w serwisie YouTube. Będąc administratorem strony, sam decydujesz o tym, jakie treści chcesz na niej publikować, a także w jaki sposób prezentować swoją ofertę i wchodzić w interakcje z jej odbiorcami.
 
Mamy nadzieję, że wiesz już, jak zrobić fanpage na Facebooku. Jeżeli chcesz powierzyć to zadanie specjalistom i oddać w ich ręce prowadzenie profilu firmowego na FB, zgłoś się do nas. Marketing social media i tworzenie stron na Facebooku nie mają przed nami tajemnic. Wiemy, jak stworzyć stronę na Facebooku, która przyciąga uwagę, generuje ruch i aktywizuje użytkowników.

Zapytaj o ofertę i wycenę założenia oraz prowadzenia strony na Facebooku.

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

4.91 / 5 według 524 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...