Na Facebooku jest już ponad 80 milionów stron biznesowych (dane whizsky.com). Firmy widzą w nich olbrzymi potencjał marketingowo-sprzedażowy, gromadząc w jednym miejscu wiernych i zaangażowanych fanów, których zamieniają potem w realnych klientów.
Bardzo dobrze odzwierciedlają to statystyki - aż 44% konsumentów przyznaje, że Facebook ma rzeczywisty wpływ na ich zachowania zakupowe (dane wordstream.com). Wykorzystaj tę wiedzę i utwórz stronę na Facebooku, aby w pełni korzystać z jego narzędzi biznesowych i promocyjnych oraz analizować aktywność swoich odbiorców.
Podpowiadamy, jak założyć stronę na FB. Przeprowadzimy Cię przez ten proces krok po kroku, zwracając uwagę na najistotniejsze elementy. Przeczytaj nasz artykuł i dowiedz się, jakie korzyści może przynieść Ci własna strona na Facebooku.
Zapytaj o ofertę stworzenia i prowadzenia fanpage na Facebooku.
Prowadzenie konta firmy i realizowanie działań marketingowych na prywatnym profilu na Facebooku są zabronione. Jeżeli chcesz promować swoją markę zgodnie z regulaminem i korzystać z wszystkich funkcjonalności serwisu, musisz założyć własną stronę na FB, określaną dawniej jako fanpage. Zanim jednak wyjaśnimy Ci, jak stworzyć stronę na Facebooku, poruszymy kilka niezwykle ważnych kwestii.
Profil na Facebooku to miejsce, w którym użytkownik może publikować prywatne zdjęcia i filmy, a także udostępniać informacje związane z jego zainteresowaniami, miejscem zamieszkania czy miastem rodzinnym.
Strona z kolei może być miejscem przeznaczonym dla firmy, organizacji, osoby publicznej czy artysty, pozwalającym nawiązywać kontakt z klientami lub fanami. Jeśli dany użytkownik polubi lub zacznie obserwować stronę na FB, w jego Aktualnościach będą pojawiać się publikowane przez nią informacje.
Jedno z najczęstszych pytań w kontekście tworzenia strony na FB brzmi: “Jak założyć fanpage na Facebooku bez konta prywatnego?” Odpowiadamy: nie ma niestety takiej możliwości. Prywatny i wiarygodny profil, a więc zawierający Twoje prawdziwe imię i nazwisko, jest Ci potrzebny do tego, aby utworzyć i zarządzać stroną oraz mieć dostęp do Menedżera zadań na Facebooku.
Poniżej znajdziesz zbiór elementów, które są Ci potrzebne do utworzenia i skonfigurowania strony na Facebooku.
Zakładanie strony na FB wiąże się z konfiguracją wielu elementów. Sprawdź, jak założyć stronę na Facebooku, ustawiając każdy z nich.
Strona umożliwi Ci kontakt z fanami, dzielenie się aktualnościami i promowanie firmy na Facebooku. Możesz ją dostosowywać, publikując posty, organizując wydarzenia czy emitując płatne reklamy. Poniżej znajdziesz szczegółowy instruktaż, dzięki któremu dowiesz się, jak zrobić stronę na Facebooku.
Wiesz już, jak stworzyć fanpage na Facebooku. Zanim jednak przystąpisz do tego procesu, zastanów się dobrze nad nazwą swojej strony. To ważne, ponieważ trzeba ją dostosować do wytycznych Facebooka, a jej późniejsza ewentualna zmiana może okazać się skomplikowana. Nazwa strony powinna dokładnie odzwierciedlać jej treść. Niedopuszczalne jest stosowanie w niej wyrażeń obelżywych lub naruszających czyjeś prawa. Jeśli Twój firmowy profil nie jest oficjalną stroną marki, organizacji, miejsca czy osoby publicznej, nie możesz używać w nazwie słowa “oficjalna” - Facebook przyznaje stronie specjalne oznaczenie, które potwierdza weryfikację. Wytyczne dotyczą także stosowania wielkich liter w nazwach - można ich używać wyłącznie w zgodzie z zasadami gramatycznymi. Nazwa nie może składać się z samych wielkich liter - wyjątkiem są jednak skrótowce. Niedopuszczalne jest także stosowanie ogólnych nazw geograficznych, np. “Szwajcaria”, czy ogólnych sformułowań, np. “pizza”. Akceptowane są natomiast nazwy stron organizacji reprezentujących dany region geograficzny, np. “Nowy Jork - Kancelaria burmistrza”. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak założyć fanpage na FB z odpowiednią nazwą, sprawdź, jakie nazwy stron są dozwolone na Facebooku.
Możesz przypisać maksymalnie 3 kategorie dla swojej strony. Wybierz te najbardziej konkretne i najlepiej opisujące Twoją działalność. Wybór odpowiednich kategorii jest ważny, ponieważ są one widoczne na stronie i pomagają klientom odnaleźć Twoją firmę. Kategoria główna umieszczona jest pod nazwą firmy na jej profilu, a strona pojawia się w wynikach wyszukiwania na wszystkie wskazane przez Ciebie kategorie. Jeśli Twoja firma jest związana z usługami, restauracjami, handlem elektronicznym lub stacjonarnym, Facebook przygotował dla Ciebie najlepsze praktyki dotyczące określonych kategorii.
Jak zrobić stronę na FB z kategorią dla firmy usługowej?
Jak założyć stronę na Facebooku z kategorią dla restauracji?
Jak założyć stronę firmową na FB z kategorią dla sklepu stacjonarnego lub online?
Stwórz stronę na Facebooku i wykorzystaj pełne spektrum możliwości, jakie daje Ci jej prowadzenie.
Po utworzeniu strony na Facebooku masz dostęp do darmowych narzędzi i funkcji, dzięki którym nawiążesz kontakt z nowymi i już istniejącymi fanami. Za pośrednictwem strony możesz informować swoich odbiorców o bieżących promocjach i nowościach, a także dzielić się wiedzą i ciekawostkami z branży. Z Twojego fanpage’a na Facebooku użytkownicy będą mogli przejść bezpośrednio na witrynę, do sklepu, na bloga czy kanał w serwisie YouTube. Będąc administratorem strony, sam decydujesz o tym, jakie treści chcesz na niej publikować, a także w jaki sposób prezentować swoją ofertę i wchodzić w interakcje z jej odbiorcami.
Mamy nadzieję, że wiesz już, jak zrobić fanpage na Facebooku. Jeżeli chcesz powierzyć to zadanie specjalistom i oddać w ich ręce prowadzenie profilu firmowego na FB, zgłoś się do nas. Marketing social media i tworzenie stron na Facebooku nie mają przed nami tajemnic. Wiemy, jak stworzyć stronę na Facebooku, która przyciąga uwagę, generuje ruch i aktywizuje użytkowników.
Zapytaj o ofertę i wycenę założenia oraz prowadzenia strony na Facebooku.
Ocena artykułu:
4.91 / 5 według 524 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!