Reklama na Facebooku - cena, cennik - Ile kosztuje reklama na FB? | Sempire

Chcesz pozyskać nowych klientów i zwiększyć sprzedaż?

Zamów bezpłatną konsultację ze Specjalistą od reklamy w Internecie! Otrzymasz darmowe porady, konsultacje i analizę Twojej strony internetowej. Dowiedz się:

  • Jakie działania w Google realizują firmy konkurencyjne
  • Co musisz poprawić na swojej stronie internetowej
  • Ile możesz zyskać wdrażając konkretne rozwiązania

Ile kosztuje reklama na Facebooku - cena

Facebook to nie tylko najpopularniejszy portal społecznościowy w Polsce, ale także serwis z ogromnym potencjałem reklamowym. Jeśli skończyły Ci się pomysły na promowanie swojego facebookowego profilu, najwyższy czas skorzystać z płatnych rozwiązań w mediach społecznościowych. 

Z pomocą przychodzi Facebook Ads - narzędzie, które warto włączyć do swojej strategii marketingowej i traktować jako dodatkowy kanał wsparcia sprzedaży. Wykorzystaj potencjał Facebook Ads, by dotrzeć do grona social shopperów (jak wskazuje raport GlobalWebIndex, aż 55% użytkowników Internetu to osoby wykorzystujące social media do  wyszukiwania produktów, usług i kluczowych informacji o marce) i zmonetyzować swoje działania. Kilkaset złotych czy kilka tysięcy złotych miesięcznie? Koszt reklamy na Facebooku może być różny - to Ty decydujesz, ile ostatecznie chcesz na nią wydać. Wiedza na temat czynników decydujących o cenie reklamy pozwoli Ci umiejętnie operować budżetem.

Przekonaj się, że nie musisz wydawać dużych pieniędzy na kampanie reklamowe. Sprawdź, ile może kosztować reklama na Facebooku, co decyduje o jej cenie i dlaczego warto powierzyć działania z zakresu Facebook Ads specjalistom. Docieraj z przekazem reklamowym do odbiorców tam, gdzie spędzają najwięcej czasu, skorzystaj z opcji precyzyjnej segmentacji i uzyskaj pełną kontrolę nad kosztami.

Zapytaj specjalistę o cennik reklam na Facebooku.

ile kosztuje reklama na Facebooku

Jaki jest koszt reklamy na Facebooku?

Koszt reklamy na FB to wynik ustawień kampanii (celu, umiejscowienia grupy docelowej, ustalenia harmonogramu, budżetu czy danego komunikatu reklamowego), czynników zewnętrznych (nasilonej konkurencji czy sezonowości), a także ewentualnych opłat związanych z opracowaniem i bieżącą obsługą reklamy. Możesz na nią wydać 100 zł tygodniowo, 4 tysiące złotych miesięcznie, a nawet 50 tysięcy złotych w skali miesiąca. Nie ma czegoś takiego jak cennik reklamy na Facebooku. To Ty decydujesz, ile chcesz wydać. Za ustaloną przez Ciebie kwotę serwis dostarczy możliwie najwięcej oczekiwanych wyników. W zaawansowanych typach reklam możesz jedynie spotkać się z koniecznością wpłacenia minimalnej kwoty, pozwalającej na rozpoczęcie emisji. Zostaniesz jednak o tym poinformowany w trakcie tworzenia reklamy. 

Istnieją 2 sposoby ustalania kosztów reklamy na Facebooku:

  • ogólna wydana kwota, którą można kontrolować za pomocą budżetu,
  • koszt każdego uzyskanego wyniku, który można kontrolować za pomocą strategii składania ofert.  

Wydatki ponoszone na reklamę na FB można również kontrolować, wybierając jedną z poniższych opcji:

  • limit wydatków kampanii - ustawiasz maksymalną kwotę, jaką zamierzasz przeznaczyć na daną kampanię reklamową;
  • limit wydatków na koncie - ustawiasz maksymalny koszt reklamy na FB, jaki możesz ponieść w obrębie wszystkich prowadzonych kampanii.

Właściwa dla Ciebie cena reklamy na Facebooku będzie zatem wynikiem kompromisu pomiędzy oczekiwanym efektem kampanii a posiadanym budżetem. 

W SEMPIRE uzyskasz profesjonalne wsparcie w ramach ustalenia odpowiedniego budżetu na reklamę. Podpowiemy Ci, jaką kwotę miesięcznie powinieneś przeznaczyć, aby uzyskać oczekiwane efekty – adekwatne do założonych celów biznesowych. 

Kwoty na tzw. „kliki” wahają się zwykle od 500 zł do kilku tysięcy złotych. Sugerujemy naszym klientom, aby w przypadku mniejszych kampanii lokalnych (np. dotyczących usług projektowo-remontowych) wychodzić od kwot minimalnych (500 zł) – taki budżet pozwoli już na uzyskanie około 600 kliknięć w reklamę. Dla kampanii nastawionych na polubienia profilu (np. z branży modowej) sugerujemy, aby przeznaczyć 1000 zł w skali miesiąca, co przyniesie około 2000 polubień. Dla innych popularnych branż, np. odzieżowych czy kosmetycznych, 1000 zł budżetu miesięcznie to absolutne minimum. W przypadku kampanii z reklamą karuzelową jednej kategorii produktowej (np. w branży meblowej) konieczne jest już przeznaczenie większego budżetu – 2000 zł miesięcznie może przynieść około 8000 kliknięć w reklamę. 

Skorzystaj z darmowej konsultacji ze specjalistą i poznaj sugerowaną cenę dla Twojej branży.

Pytanie, ile kosztuje reklama w Internecie, warto zamienić na to, jak duży będzie z niej zwrot. Możliwość stałego pomiaru osiąganych w kampanii efektów pozwoli Ci zweryfikować, w jakim stopniu reklama na Facebooku przełożyła się na zysk Twojej firmy. Z takiej opcji promowania korzystają zarówno mikrofirmy wydające kilkaset złotych miesięcznie, jak i wielkie korporacje operujące milionowymi budżetami. Dzięki odpowiedniej analizie szybko dowiesz się, ile powinieneś wydać na reklamę - ta informacja okaże się cenniejsza niż odpowiedź na pytanie, ile kosztuje reklama na FB. Cena nigdy nie będzie jednoznaczna, zależy ona bowiem od wielu czynników. Takie podejście do reklamy online pomoże Ci dobrać właściwe działania i ustalić odpowiedni budżet. 

Cena reklamy na Facebooku - od czego zależy?

Facebook Ads to system aukcyjny, dlatego nie istnieje coś takiego jak cennik reklam na FB. Reklamodawca samodzielnie określa budżet, a aukcja reklam ustala jednostkowy koszt kliknięcia lub wyświetlenia. W aukcji wygrywa wyższa stawka. W ramach założonego budżetu system Facebooka dąży do tego, aby równomiernie wyświetlać reklamę. 

Serwis bierze pod uwagę szereg czynników, które decydują o tym, jaki będzie ostateczny koszt kampanii reklamowej. Na jedne z nich masz wpływ (cel kampanii, budżet, harmonogram, grupa docelowa), na inne z kolei nie (wzrost konkurencyjności czy sezonowość). Warto znać wszystkie te czynniki, aby umiejętnie operować budżetem i kontrolować wydatki. Ich odpowiednie ustawienie może mieć istotny wpływ na to, jaka będzie ostateczna cena reklamy na Facebooku. 

Cel kampanii

Umiejętne prowadzenie strony na Facebooku oraz skutecznych działań marketingowych w każdej przestrzeni, zarówno online, jak i offline, wymaga określenia celu. Zupełnie inne potrzeby ma rozbudowany sklep online z ubraniami sportowymi, a zupełnie inne wchodzący na rynek wirtualny operator. Jeszcze inne będą cele lokalnego biznesu usługowego. Jedna firma może prowadzić równolegle wiele działań o odmiennym celu biznesowym. Dla każdego z nich należy przeznaczyć inny budżet, licząc się również z odmiennymi kosztami. To właśnie zdefiniowanie celów kampanii zadecyduje o opłacalności podejmowanych działań. Niezależnie od tego, czy dążysz do zwiększenia sprzedaży w sklepie online, wzrostu liczby pozyskanych kontaktów, czy pobrania darmowego e-booka - określenie celu pozwoli Ci na jednoznaczne wskazanie jakiejś wartości liczbowej, a z czasem również kosztu jej wygenerowania. 

Na Facebooku masz do dyspozycji 3 główne cele reklamowe. Zastanów się, który z nich najlepiej odzwierciedli Twoje cele biznesowe.

  • Świadomość, czyli zwiększenie zainteresowania produktami i usługami. Jako cel możesz wybrać “Rozpoznawalność marki” lub “Zasięg”. 
  • Działania, czyli działania zmierzające do tego, aby odbiorca miał na uwadze Twoją firmę i poszukiwał więcej informacji na jej temat. W tym przypadku jako cel możesz wybrać “Ruch”, “Aktywność”, “Instalacje aplikacje”, “Wyświetlenia filmu”, “Pozyskiwanie kontaktów”, “Wiadomości”. 
  • Konwersje, czyli zachęcenie osób zainteresowanych Twoją firmą do kupienia produktów lub skorzystania z usług. W tym przypadku jako cel możesz wybrać “Konwersje”, “Sprzedaż z katalogu”, “Ruch w firmie”. 

Każdy z nich zawiera w sobie jakiś wynik - może to być reakcja na post, pozyskanie danych kontaktowych, ilość polubień fanpage czy zasięg dotarcia reklamy do potencjalnych klientów. Wskazanie celu jest jasnym sygnałem dla systemu, na jakim wyniku Ci zależy - i pod tym kątem może on optymalizować reklamę, korzystając z budżetu, jakim dysponuje. Dla przykładu: wyniki kampanii nakierowanej na zwiększenie rozpoznawalności marki są zazwyczaj tańsze od tych, które dotyczą zwiększenia liczby konwersji. 

koszt reklamy na FB cel kampanii
Facebook Ads - wybór celu kampanii

Grupa docelowa

Określony cel reklamowy i wynik, który chcesz uzyskać, pozwala Facebookowi na wybranie grupy osób, co do których istnieje większe prawdopodobieństwo wykonania danej akcji. To kolejny ważny aspekt, który ma wpływ na to, jak będzie wyglądać promocja strony na FB. Twoim zadaniem jest sprawdzenie, czy grupa ta jest dobrze sprecyzowana. Docieranie z komunikatem reklamowym do spersonalizowanej grupy odbiorców daje Ci większe szanse na lepszy odbiór oferty. Wielkość grupy docelowej zależy od wyodrębnionej przez Ciebie lokalizacji, demografii, zainteresowań czy zachowań użytkowników. Im szersza grupa odbiorców, tym płatna reklama na Facebooku może okazać się droższa. Nie jest to jednak reguła - niekiedy może okazać się, że zapłacisz więcej za dotarcie do wąskiej grupy, co może wynikać na przykład z nagłego nasilenia konkurencji. 

cena reklamy na Facebooku grupa docelowa
Facebook Ads - wybór grupy odbiorców

Umiejscowienie reklamy 

Na ceny reklam na Facebooku wpływa ich umiejscowienie (dotyczy to również powiązanych z umiejscowieniem urządzeń - koszt reklamy na FB wyświetlanej na urządzeniach mobilnych jest z reguły niższy od ceny reklamy ustawionej dla komputerów stacjonarnych. Nie jest to jednak regułą. W przypadku bardziej rozbudowanego procesu zakupowego, a także wartościowych usług czy produktów, może być zupełnie odwrotnie i wtedy cena kampanii reklamowej na komórkach czy tabletach przewyższa kwoty przeznaczone dla komputerów PC).

Zastanów się, gdzie mają być wyświetlane Twoje reklamy. Istnieją dwa typy umiejscowień: automatyczne i ręczne - możesz je wybrać w kreatorze zestawu reklam. Te pierwsze pozwolą Ci zmaksymalizować budżet i wyświetlać reklamy szerszej grupie odbiorców. Budżet przeznaczany jest wówczas na wiele umiejscowień - w zależności od tego, gdzie reklamy będą przynosić lepsze efekty. Umiejscowienia ręczne pozwolą Ci z kolei samodzielnie wybrać miejsca wyświetlania reklam. Do wyboru masz wiele lokalizacji, w tym między innymi Aktualności na Facebooku i Instagramie, Wiadomości sponsorowane w Messengerze, Stories na Facebooku, Instagramie i Messengerze czy reklamy natywne, banerowe i pełnoekranowe w Audience Network

W wielu przypadkach zalecane jest wykorzystanie całego potencjału Facebooka, a więc wyświetlanie reklam we wszystkich jego aplikacjach i usługach. Dzięki temu, że możesz wybrać umiejscowienia z najszerszego dostępnego zakresu, masz szansę uzyskać znacznie lepsze wyniki, a także wydajniej wykorzystywać budżet i kontrolować wydatki, mając przy tym wpływ na koszt reklamy na FB.

cennik reklam na FB umiejscowienia reklamy
Facebook Ads - wybór umiejscowień

Budżet na reklamę na FB

Budżet to kwota, jaką zamierzasz przeznaczyć na wyświetlanie reklam swoim odbiorcom. Dzięki temu narzędziu możesz również swobodnie kontrolować koszty reklamy na Facebooku. Możesz ustalić ogólny budżet dla kampanii lub określić indywidualne wydatki dla poszczególnych zestawów reklam. 

Ustalenie całościowego budżetu kampanii FB oznacza, że środki będą na bieżąco rozdzielane pomiędzy dane zestawy reklam (takie, które pomogą uzyskać najlepsze wyniki). Rozwiązanie to będzie pomocne przy uzyskaniu największej liczby wyników z kampanii, przy zachowaniu najniższego kosztu. Umiejętne zarządzanie takim budżetem wymaga jednak elastycznego wydatkowania pieniędzy na zestawy reklam. 

Ustawienie indywidualnych budżetów to dobry pomysł, jeśli chcesz mieć większą kontrolę nad wydatkami w obrębie poszczególnych zestawów reklam. Ta opcja sprawdza się zwłaszcza w przypadku mieszanych celów i strategii składania ofert, a także wtedy, kiedy wielkość grupy odbiorców w danych zestawach reklam jest bardzo zróżnicowana. 

Sprawdź, jak wybrać pomiędzy budżetami kampanii a budżetami zestawów reklam

W obu przypadkach możesz zdecydować, czy budżet ma dotyczyć każdego dnia czy całego okresu trwania kampanii lub zestawu reklam. 

  • Budżety dzienne - średni koszt reklamy na FB, który zamierzasz ponosić każdego dnia w przypadku kampanii lub zestawu reklam. Budżet dzienny nie jest sztywno określony. Jeżeli zamierzasz wydawać mniej więcej tyle samo pieniędzy każdego dnia, aby osiągać przybliżone efekty reklamy, ta opcja może być dla Ciebie skuteczna.
  • Budżety całkowite - całkowita akceptowana przez Ciebie cena reklamy na Facebooku w całościowym okresie emisji. Budżet całkowity jest sztywno określony. Jeśli nie chcesz przekroczyć określonej sumy wszystkich wydatków i jesteś bardziej elastyczny w kwestii dziennych wydatków, ta opcja może okazać się korzystniejsza. 
cennik kampanii na facebooku budżet
Facebook Ads - określenie budżetu 

Harmonogram wyświetlania reklam

Na koszt reklamy na FB wpływ ma również harmonogram jej wyświetlania. Możesz ustalać i kontrolować daty oraz godziny wyświetlania reklam. Weryfikacja reklamy przez serwis trwa zwykle 24 godziny. Jeżeli w harmonogramie zaznaczysz natychmiastowe wyświetlanie, będzie ona emitowana tuż po zatwierdzeniu. Planując reklamę, możesz też ustalić rozpoczęcie jej emisji w konkretnym dniu, a także dalsze wyświetlanie: codziennie, tylko w dni robocze, tylko w weekendy itp. W sekcji “Budżet i harmonogram” wybierasz również datę zakończenia reklamy. 

Jak umiejętnie planować harmonogram emisji? Przydatne wskazówki

  • Ogranicz wyświetlanie reklam do najlepszej pory - jeżeli masz już doświadczenie w prowadzeniu kampanii reklamowych i jesteś w stanie określić, w jakich dniach i godzinach realizujesz najwięcej konwersji, uruchom płatne reklamy na Facebooku tylko w tym okresie, dobierając do niego odpowiedni budżet. 
  • Wprowadź ograniczenia co do godzin emitowania reklamy - takie rozwiązanie jest dobre tylko w niektórych przypadkach - reklamy będą wyświetlane tylko wtedy, gdy usługa jest dostępna. Dzięki temu nie wydasz pieniędzy w godzinach, w których Twoja firma jest nieczynna, a więc zmniejszysz koszt reklamy na Facebooku. Opcję tę mogą również wykorzystać firmy, które swoją działalność opierają w głównej mierze na kontakcie telefonicznym, a biuro jest czynne tylko w konkretnych godzinach. Opcja wprowadzenia ograniczeń godzinowych przyda się również w przypadku biznesów lokalnych. 
  • Uwzględnij w harmonogramie geolokalizację - jeśli zrobisz to dobrze, masz szansę dotrzeć do mocno spersonalizowanej grupy osób, co pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż i rozpoznawalność marki. Takie działanie może przynieść pozytywne efekty podczas imprez masowych czy targów, w których bierzesz udział, docierając do uczestników z konkretnym przekazem reklamowym. 
koszt reklamy na Facebooku harmonogram wyświetleń
Facebook Ads - określenie harmonogramu reklamy

Konkurencyjność

Kolejny aspekt, który w znacznym stopniu decyduje o cenach reklam na Facebooku, a na który nie masz bezpośredniego wpływu, to konkurencja. Serwis ten ma ogromny potencjał reklamowy, ale liczba miejsc do wyświetlania reklam jest niestety ograniczona. Jeżeli reklamodawców jest więcej niż dostępnych miejsc, biorą oni udział w aukcji. Facebook decyduje wówczas o tym, czyje reklamy będą wyświetlane. Koszty reklam na Facebooku mogą znacząco wzrosnąć w przypadku nasilenia konkurencji w danej grupie docelowej. 

Sezonowość

Wzmożony ruch reklamodawców w niektórych okresach również może mieć istotny wpływ na ceny reklam na Facebooku. Można to zaobserwować nie tylko w przypadku bezpośredniej konkurencji. Firmy dysponujące dużymi budżetami w zakresie reklamy działają zwykle na bardzo szeroką skalę, podbijając stawki we wszystkich grupach odbiorców. Jest to zauważalne zwłaszcza w okresie przedświątecznym czy krótko przed popularnym Black Friday. 

Cena reklamy na Facebooku a opcje zakupu 

W menedżerze reklam na Facebooku dostępne są 3 typy zakupu: aukcja, zasięg i częstotliwość oraz opcja zakupu TRP. W przypadku zakupu reklamy na stronie nie ma możliwości wyboru typu - w takiej sytuacji możliwy jest tylko udział w aukcji i ustawienie budżetu (oferty są składane automatycznie). 

Aukcja reklam

Podczas wyświetlania reklam Facebook musi wziąć pod uwagę zarówno reklamodawcę chcącego zaoferować swoje produkty lub usługi właściwej grupie docelowej, jak i odbiorców oczekujących tego, że prezentowane oferty spełniają ich potrzeby. To obustronne zadowolenie ma zapewnić aukcja reklam, w której wykorzystywane są wszystkie zaprezentowane powyżej parametry, konfigurowane podczas tworzenia reklamy. 

Facebook ustala zwycięzcę aukcji na podstawie 3 czynników:

  • oferta - koszt reklamy na FB, jaki reklamodawca jest w stanie ponieść za uzyskanie oczekiwanego wyniku, oraz wybrana strategia składania ofert;
  • szacunkowy współczynnik działań - prawdopodobieństwo, że prezentowanie reklamy danej osobie przyniesie oczekiwany wynik;
  • jakość i trafność reklamy - stopień zainteresowania ofertą.

Szacunkowy współczynnik działań i jakość reklam to czynniki, które mierzą trafność reklamy. Im bardziej adekwatna, tym mniejszy koszt i większa szansa na uzyskanie lepszych wyników. Z aukcji mogą korzystać wszyscy reklamodawcy i w większości przypadków ta opcja zakupu jest najkorzystniejsza.

Zasięg i częstotliwość

Ta forma zakupu umożliwia płacenie stałej ceny za reklamy na Facebooku - kwota pobierana jest za przewidywalny zasięg w ramach danej grupy docelowej. Zasięg i częstotliwość wymaga jednak dotarcia do przynajmniej 200 tysięcy odbiorców, co wiąże się z dużym budżetem. Zalecany jest więc wyłącznie do reklamowania marki. Jeżeli zamierzasz ponosić stałe koszty za wyniki, ale nie chcesz korzystać z tego typu zakupu, wybierz aukcję i składaj średnie oferty za wynik. Dzięki temu utrzymasz stabilny koszt reklamy na FB. 

Opcja zakupu TRP

Reklamodawcy zaznajomieni z kampaniami telewizyjnymi mają możliwość zakupu reklamy wideo przy użyciu wskaźników TRP (ang. Target Rating Point) na Facebooku i Instagramie. Ten typ zakupu nie jest dostępny dla wszystkich reklamodawców. 

Typ naliczania opłat

Podczas emisji reklamy opłaty są naliczane za liczbę kliknięć (CPC - Cost Per Click) lub wyświetleń (CPM - Cost Per Mile - za 1000 wyświetleń). Sam decydujesz, za jakie zdarzenie mają zostać pobrane środki z Twojego budżetu. Możesz np. ustalić, aby opłata została pobrana za obejrzenie jakiegoś procentu filmu reklamowego lub kliknięcie w link. Opcje te zależą od wybranego celu. Opłaty pobierane tylko za wyświetlenia mogą być naliczane w 2 przypadkach:

  • wybrany cel reklamowy pozwala na pobieranie opłat za wyświetlenia,
  • reklamodawca powinien wydać przynajmniej 10 USD na wyświetlenia po utworzeniu nowego konta, aby móc korzystać z innych sposobów naliczania opłat. 

Jak zapłacić za reklamę na Facebooku? 

W trakcie tworzenia pierwszej reklamy do konta należy dodać metodę płatności. Facebook akceptuje następujące opcje:

  • karty kredytowe i debetowe: American Express, Discover, Visa, MasterCard,
  • system PayPal,
  • bankowość internetowa i polecenie zapłaty w obsługiwanych krajach,
  • lokalne metody płatności w niektórych krajach i walutach. 

Koszt reklamy na Facebooku - od czego powinien zależeć Twój budżet?

Planując budżet przeznaczony na reklamę na Facebooku, weź pod uwagę:

  • Twoje możliwości finansowe - zastanów się, jaką kwotę jesteś w stanie przeznaczyć, i jakie koszty kampanii reklamowej są dla Ciebie akceptowalne. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z płatnym promowaniem postów na Facebooku, poświęć czas na wypracowanie odpowiedniego modelu działań. Licz się z tym, że możliwa będzie konieczność zainwestowania w dodatkowe działania, takie jak przygotowanie właściwej kreacji; Budżet możesz zwiększać wraz z rozwojem swojej skuteczności; 
  • efekty poprzednich kampanii - jeżeli masz już doświadczenie w tworzeniu kampanii reklamowych na Facebooku, przeanalizuj swoje poprzednie działania. W panelu znajdziesz stawki dla poszczególnych akcji - to pozwoli Ci ocenić i zoptymalizować przyszłe działania (jeżeli tylko poprzednie kampanie były dobrze ustawione); 
  • potencjał Facebooka w zwiększaniu sprzedaży - największe medium społecznościowe w Polsce może odgrywać ważną rolę w zwiększaniu sprzedaży, ale ma też niestety swoje ograniczenia. Analiza ścieżek konwersji pozwoli Ci sprawdzić, jaką funkcję pełni Facebook w Twojej sprzedaży - czy ją zamyka? Czy jego rola kończy się na jedynie na otwieraniu sprzedaży? 
  • zwrot z inwestycji w reklamę na Facebooku w porównaniu do innych kanałów - porównaj koszty reklamy internetowej, zestawiając ze sobą wszystkie kanały, w których prowadzisz promocję online. Dzięki temu szybko dowiesz się, w którym z nich uzyskujesz największą efektywność, co w przyszłości pozwoli Ci precyzyjniej zaplanować budżet. 

Ile kosztuje reklama na FB? Zapamiętaj te kwestie

  • Nie ma czegoś takiego jak cennik reklam na Facebooku. To Ty decydujesz, ile chcesz wydać, ustalając budżet dla każdej kampanii. Dzięki systemowi aukcyjnemu określasz stawkę za wyświetlanie reklamy danej grupie odbiorców. Na wysokość stawki wpływ ma cena za kliknięcie lub wyświetlenie reklamy. 
  • Możesz skutecznie operować budżetem, porównując go z efektami - już po kilku miesiącach optymalizacji kampanii jesteś w stanie przewidywać te zależności. Jeśli średni koszt konwersji z tego okresu wyniósł x zł, to jesteś w stanie oszacować w przybliżeniu, jaki musisz ponieść koszt reklamy na FB, aby osiągnąć x konwersji. 
  • Koszt konwersji zależy od Twojego celu reklamowego - jeżeli Twoją konwersją ma być pozostawienie danych kontaktowych przez potencjalnego klienta, koszt będzie wyższy w porównaniu z takim celem jak choćby polubienie profilu na Facebooku. 
  • Kampanie Facebook Ads lepiej prowadzić w sposób ciągły - jednorazowe wydanie większej kwoty na reklamę może przynieść gorsze efekty od stałego promowania marki i przeznaczania na ten cel mniejszych sum pieniężnych. Takie założenie nie dotyczy jednak sezonowych wydarzeń i akcji promocyjnych, w których prowadzenie intensywnych działań w krótkim czasie ma rzeczywiście sens. 
  • Decydując się na kampanię reklamową na Facebooku i próbując oszacować koszty, zastanów się przede wszystkim nad tym, ile jesteś w stanie zapłacić za oczekiwany wynik - cel reklamowy

Reklama na Facebooku - cennik w SEMPIRE

Cena reklamy na Facebooku w agencji SEMPIRE zawiera w sobie 2 składowe:

  • budżet samodzielnie ustalany przez reklamodawcę, który będzie przeznaczony na kampanię;
  • opłatę prowizyjną, a więc stały miesięczny koszt związany z konfiguracją i obsługą kampanii, zależny od budżetu na kliknięcia i długości trwania umowy.

Miesięczny koszt reklamy na Facebooku może być zatem różny i w dużej mierze zależy od przeznaczonego przez Ciebie budżetu.

Zlecenie opracowania i emisji reklam naszej agencji stanowi gwarancję profesjonalnie stworzonej struktury kampanii od podstaw. Możesz liczyć na stałą opiekę dedykowanego specjalisty Facebook Ads i bieżącą optymalizację reklamy przez cały okres jej trwania. 

W SEMPIRE prowadzimy skuteczne kampanie Facebook Ads, dostosowane do celów marketingowych naszych klientów. Współpraca z naszymi specjalistami przyniesie szybkie efekty, wprost proporcjonalne do Twoich oczekiwań.

Dowiedz się, ile kosztuje reklama na Facebooku - zapytaj specjalistę o darmową wycenę.

Zamów bezpłatną wycenę i strategię reklamową na Facebooku.


 

Ocena artykułu:

1 2 3 4 5

5 / 5 według 510 opinii

Może Ciebie zainteresować
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.

Dobry wybór!

Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!

Twoje dane administruje SEMPIRE Europe sp. z o.o.
Więcej o ochronie danych
Administratorem danych osobowych jest SEMPIRE Europe sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu, adres: Plac Andersa 3, 61-894 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000969190. Przyjmuję do wiadomości, że podanie danych jest dobrowolne, lecz może być niezbędne do przesłania odpowiedzi na zapytanie i przygotowania oferty. Zobacz więcej...