Co minutę rejestruje się aż 400 nowych użytkowników Facebooka (dane Wordstream.com). Wśród nich są Twoi klienci. Skutecznie poprowadzona kampania reklamowa na FB pozwoli Ci do nich dotrzeć.
Facebook Ads to profesjonalne narzędzie marketingowe, dzięki któremu zwiększysz swoją rozpoznawalność, wzbudzisz zaangażowanie odbiorców i zyskasz nowych klientów. Wykorzystaj możliwości, jakie dają Ci kampanie reklamowe na Facebooku. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu treści marketingowych dotrzesz do spersonalizowanej grupy odbiorców i zrealizujesz swoje cele biznesowe, oszczędzając przy tym sporo pieniędzy.
Z tego artykułu dowiesz się, co to jest i jak działa kampania Facebook Ads. Wyjaśniamy, na czym polegają kampanie na Facebooku, jak skutecznie je zaplanować i w czym może Ci pomóc agencja social media. Podpowiadamy, jak tworzyć reklamy na Facebooku, które zobaczą Twoi klienci.
Zapytaj specjalistę o bezpłatną wycenę kampanii reklamowej na Facebooku.
Kampania na Facebooku to fundament reklamy - jej utworzenie warunkuje rozpoczęcie działań marketingowych na najpopularniejszym na świecie medium społecznościowym. W momencie, w którym podejmujesz decyzję o emitowaniu płatnych reklam na Facebooku, zaczynasz planować kampanię, której pierwszym krokiem jest wybranie celu reklamowego, a więc powodu, dla którego zamieszczasz reklamę na FB. Planowaniu kampanii służy Facebook Ads - system reklamowy, za pomocą którego możesz utworzyć płatne reklamy na Facebooku, Instagramie, w Messengerze i Audience Network. Narzędzie to pozwala również zarządzać materiałami reklamowymi, a także tworzyć i administrować grupy docelowe reklam. Reklamy sponsorowane na Facebooku mogą wyświetlać się w tzw. news feedzie, a więc w Aktualnościach, a także w prawej kolumnie.
Aby zrozumieć istotę tworzenia i działania kampanii reklamowych na Facebooku, trzeba poznać ich strukturę. Reklama na FB powstaje na 3 poziomach: kampanii, zestawu reklam oraz reklamy, które tworzą razem strukturę kampanii. Każdy z tych poziomów odpowiada za konfigurację poszczególnych danych. Dzięki strukturze masz wiedzę na temat tego, czy reklama jest ustawiona prawidłowo, a więc wyświetla się w odpowiednich miejscach i dociera do grupy docelowej. Na każdym z tych poziomów musisz wskazać określone parametry.
Aby rozpocząć kampanię na FB, przejdź do Menedżera reklam – utworzysz w nim nowe reklamy na Facebooku oraz zestawy reklam. Możesz też wykorzystać już istniejącą kampanię lub zestaw reklam. Sprawdź, jak utworzyć reklamę w ramach istniejącej kampanii. Każda kampania reklamowa na FB powinna być dokładnie przemyślana - zanim rozpoczniesz jej tworzenie, zastanów się, jakie efekty zamierzasz osiągnąć. Szczegółowa analiza pozwoli Ci określić cele reklamowe, które musisz wybrać na poziomie kampanii - opisujemy je poniżej.
Podczas tworzenia kampanii reklamowej na FB musisz wybrać typ zakupu, który będzie miał wpływ na targetowanie i pomiar reklam, a także na to, jak zapłacić za reklamę na Facebooku. Do wyboru są następujące typy zakupu reklam na FB:
Wiesz już, że na poziomie kampanii, a więc na pierwszym etapie tworzenia Twojej płatnej reklamy na FB, musisz ustawić cel. Będzie on dotyczył wszystkich zestawów reklam oraz pojedynczych reklam w ramach danej kampanii. Jaki cel biznesowy wybrać? Taki, który odzwierciedla oczekiwane przez Ciebie efekty. Jeżeli dopiero rozkręcasz firmę i zależy Ci na pozyskaniu nowych klientów, Twoja kampania reklamowa na FB może być skoncentrowana wokół budowania rozpoznawalności. Wraz z rozwojem marki Twoje cele będą ewoluować. Z czasem możesz więc zachęcać swoich odbiorców do dokonania zakupu lub udziału w wydarzeniu. Poniżej prezentujemy 3 ogólne kategorie, w obrębie których mieszczą się cele reklamowe na Facebooku.
Kampania reklamowa nastawiona na świadomość ma na celu wzrost zainteresowania oferowanymi produktami lub usługami. Na tym poziomie możesz wybrać następujące cele:
Działania to cel, który ma zachęcić Twoich odbiorców do poszukiwania dodatkowych informacji na temat Twojej firmy. W tym przypadku możesz wybrać:
Kampanie na Facebooku nastawione na konwersję mają na celu zachęcić odbiorców do kupienia produktów lub skorzystania z usług firmy. Na tym poziomie masz do wyboru:
Po wybraniu celu reklamowego możesz zapisać kampanię na FB lub przejść dalej do tworzenia zestawu reklam, w którym określisz grupę odbiorców, budżet, harmonogram oraz umiejscowienia. W kolejnym kroku dostępne są różne formy reklamy na Facebooku, m.in. obraz, film, pokaz slajdów, karuzela, kolekcja czy materiał błyskawiczny. Wybierz jedną z nich i zarządzaj przygotowywaniem reklam.
Zobacz, jak wygląda kampania na Facebooku krok po kroku.
Nie wiesz, jak zrobić kampanię reklamową na Facebooku? Powierz to zadanie specjalistom! W SEMPIRE prowadzimy skuteczny marketing social media.
Zamów bezpłatną strategię prowadzenia kampanii na Facebooku.
Reklamy na Facebooku mogą przybierać różne formy - Twoim zadaniem jest wybór takiej, które przyniesie najlepsze efekty, adekwatne do określonego na samym początku celu. Najpopularniejsze formaty reklam na FB to film, obraz, karuzela oraz kolekcja. Pierwszy z nich to idealny sposób na to, aby przyciągnąć klienta zmysłem wzroku i słuchu. Reklama w postaci obrazu pozwoli Ci nie tylko poszerzyć zasięg firmy, ale też zwiększyć świadomość marki i wygenerować większy ruch na stronie. Kampanie na Facebooku w formie karuzeli umożliwiają z kolei wyświetlanie 2 lub więcej obrazów i/lub filmów, nagłówków, linków lub wezwań do działania w jednej jednostce reklamowej. Użytkownicy mogą przewijać zawartość karuzeli za pomocą strzałek lub przesuwając palcem po ekranie. Format ten sprawdza się w wielu branżach, zwłaszcza e-commerce, a najczęstsze zastosowanie znajduje przede wszystkim w prezentacji ofert (np. nieruchomości), usług i wydarzeń. Sklepy internetowe stosują również kampanie w formie kolekcji. To idealnie narzędzie do prezentacji kilku produktów, dopasowanych do celów i treści reklamy. Kolekcja nie tylko zachęca do robienia zakupów, ale stanowi też dobre narzędzie do zwiększenia ruchu.
Poniżej prezentujemy przykłady najpopularniejszych formatów reklam na Facebooku.
Wiesz już, jak działa kampania reklamowa na Facebooku, jak wygląda jej struktura i jakie są jej najpopularniejsze formaty. Znasz także wartość umiejętnie przeprowadzonej kampanii na FB. Najprawdopodobniej zrodziło Ci się już w głowie kilka kreatywnych pomysłów. Pamiętaj jednak, że kluczem do sukcesu jest umiejętne planowanie. Opracowana krok po kroku strategia kampanii na FB pozwoli Ci zwiększyć skuteczność reklamy i obniżyć jej koszty.
Facebook jako reklama sprawdza się doskonale. Doskonałym tego potwierdzeniem są liczby:
Liczby te robią wrażenie, ale na tym nie kończy się potencjał marketingowy Facebooka. Kampanie Facebook Ads mają tę zaletę, że pozwalają na bardzo precyzyjne kierowanie reklam, podobnie jak płatne reklamy Google Ads (dawniej Google Adwords). Niemal wszystkie dane i informacje, które są udostępniane w tym popularnym medium, a którymi jego użytkownicy dzielą się bardzo chętnie, można wykorzystać marketingowo. Dane te pozwalają na bardzo precyzyjne targetowanie, a więc docieranie do odbiorców najbardziej zainteresowanych Twoją ofertą. Kampanie Facebook Ads pozwalają Ci wskazać nie tylko lokalizację czy wiek, ale nawet status związku. Dane deklaratywne, a więc te, które są podawane podczas rejestracji i uzupełniania profilu na Facebooku, a także behawioralne, dostarczające informacji o zainteresowaniach i zachowaniach osób korzystających z portalu, pozwalają na docieranie do bardzo sprecyzowanych grup użytkowników - takich, którzy bardzo szybko mogą stać się Twoimi klientami.
Reklamy sponsorowane na Facebooku przynoszą szereg korzyści. Najważniejsze z nich prezentujemy poniżej.
Kampanie na FB są płatne. To, ile kosztuje reklama na Facebooku, zależy od wielu czynników. Jeżeli chcesz zlecić prowadzenie fanpage na Facebooku agencji social media, ostateczna cena kampanii będzie stanowiła wynik 2 składowych: przeznaczonego na reklamy budżetu oraz opłaty operacyjnej (pobieranej za konfigurację oraz obsługę kampanii). Budżet ustalasz samodzielnie - nie musi być on stały, w zależności od potrzeby możesz zmieniać go w każdym miesiącu, zwłaszcza jeśli Twoje usługi charakteryzuje sezonowość.
W SEMPIRE marketing Facebook Ads wyceniamy następująco:
samodzielnie ustalany przez reklamodawcę budżet + opłata operacyjna w wysokości 30% od budżetu na kliki (bez wykupionego pakietu na prowadzenie fanpage) lub 15% od budżetu (z wykupionym pakietem na prowadzenie profilu firmy na FB).
Zapytaj specjalistę o ceny reklam na Facebooku.
Skuteczna kampania na Facebooku to wynik nie tylko właściwych ustawień, ale także przemyślanej strategii, branżowej wiedzy i umiejętności analitycznych. W SEMPIRE wiemy, jak zrobić kampanie reklamowe na Facebooku, które działają. Tworzymy skuteczne reklamy na FB, wykorzystując precyzyjne dane o użytkownikach. Zobacz, jak działamy.
Dbamy o wybór odpowiednich celów kampanii Facebook Ads i dopasowanie efektywnych formatów reklam. Wyznaczamy wskaźniki, które pozwalają obiektywnie ocenić efekty naszej pracy. Jesteśmy otwarci na sugestie i opinie naszych klientów - wychodzimy z założenia, że na sukces prowadzonych przez nas kampanii istotny wpływ ma również otwarty dialog.
Zamów bezpłatną strategię prowadzenia kampanii reklamowej na Facebooku.
Ocena artykułu:
4.98 / 5 według 576 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!