Marketing automation (automatyzacja marketingu, MA) to obszar marketingu, który wykorzystuje specjalne oprogramowania, mające na celu usprawnić procesy marketingowe i sprzedażowe. Wykorzystywane w tym celu narzędzia pozwalają zbierać dane, na podstawie których możliwa jest spersonalizowana komunikacja z klientami poprzez różne kanały.
Kanały komunikacji, jakie najczęściej wykorzystuje marketing automation to e-maile, strona WWW, wiadomości SMS, aplikacje, notyfikacje web push, reklamy w sieci Google, media społecznościowe czy komunikatory.
Marketing automation to zestaw narzędzi, dzięki którym można pozyskać deklaratywne (dobrowolnie dostarczane poprzez wypełnienie formularza), behawioralne (aktywność klienta w obrębie strony WWW oraz aplikacji) oraz transakcyjne (historia transakcji) dane klienta.
Działania z zakresu automatyzacji marketingu pozwalają na usprawnienie procesów sprzedażowych, pozyskiwanie większej ilości wartościowych leadów sprzedażowych, optymalizację nakładów na marketing, prowadzenie bardziej elastycznych kampanii.
Sprawdź również: strona WWW, co to jest sieć reklamowa Google, co to jest social media
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia marketing automation - automatyzacja marketingu
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 10 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!