Wyszukiwarka Google nieustannie aktualizuje swoje algorytmy, aby dostarczać użytkownikom możliwie najlepsze i najtrafniejsze wyniki. W związku z tym metody, które działały kilka lat temu w pozycjonowaniu, dziś nie znajdują już zastosowania. Pojawia się więc pytanie, czy pozycjonowanie nadal ma sens, skoro wyszukiwarki stają się coraz mądrzejsze?
Mimo iż Google stale ewoluuje, nadal potrzebuje Twojej pomocy, aby zrozumieć zawartość strony, odpowiednio ją zaindeksować i wyświetlić użytkownikom w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie jest tym, co pozwala udowodnić Google, że Twoja strona jest najlepszym wyborem dla użytkowników.
To prowadzi do przekonania, że dopóki ludzie będą korzystać z wyszukiwarki Google, pozycjonowanie będzie miało sens. Czy SEO jest potrzebne każdemu? Kiedy pozycjonowanie nie będzie miało sensu?
Przeczytaj artykuł i dowiedz się:
Im szybciej zaczniesz pozycjonować swoją stronę, tym szybciej masz szansę dogonić inne pozycjonowane firmy, które dostrzegły potencjał usługi SEO i rozwijają swój biznes w sieci, pozyskując setki klientów z internetu.
Umów się na bezpłatną konsultację ze Specjalistą SEO, który dokładnie przeanalizuję Twoją stronę internetową i podpowie, czy pozycjonowanie jest Ci potrzebne, aby zwiększyć sprzedaż.
Pozycjonowanie stron internetowych (SEO) to szereg działań optymalizacyjnych, które sprawiają, że witryna odpowiada na potrzeby użytkowników, co w konsekwencji zwiększa widoczność strony w bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google.
Pozycjonowanie zmierza do tego, aby strona zajmowała wysokie pozycje w wyszukiwarce, ponieważ tylko wtedy jest w stanie dotrzeć do największej liczby zdecydowanych klientów.
Nawet jeśli tworzysz wysokiej jakości treści, które budują zaufanie klientów i zachęcają do odwiedzenia Twojej witryny, ale nie są zgodne z intencjami użytkowników i zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek, nikt do nich nie dotrze samodzielnie.
ZAPAMIĘTAJ!
Nawet najlepsza treść jest bezużyteczna, jeśli nikt jej nie widzi. Pozycjonowanie jest tym, co pomaga użytkownikom znaleźć Twoje treści w internecie.
SEO ma sens bardziej niż kiedykolwiek, ponieważ:
Pozycjonowanie stron internetowych w Google z roku na rok odgrywa coraz większą rolę w działaniach marketingowych przedsiębiorstw.
Główne powody popularności usługi SEO to:
Użytkownicy coraz częściej używają Google, by zrealizować swoje potrzeby – kupić produkt, zamówić usługę, znaleźć niezbędne informacje oraz opinie. Tym bardziej istotne jest to, aby Twoja strona www była dobrze pozycjonowana i zajmowała możliwie najwyższe pozycje na frazy kluczowe związane z Twoim biznesem. To właśnie dobrze dobrane słowa kluczowe pozwolą dotrzeć potencjalnym klientom do Twojej strony internetowej.
Jeśli chcesz dowiedzieć się, czy pozycjonowanie stron ma sens w Twoim przypadku, spróbuj odpowiedzieć sobie na poniższe pytania:
Jeśli Twoja odpowiedź brzmi twierdząco na przynajmniej jedno z tych pytań, pozycjonowanie z całą pewnością jest Ci potrzebne.
Jeśli jednak w obu przypadkach odpowiedź jest negatywna, być może lepszym rozwiązaniem okaże się inna forma reklamy.
Sprawdź, co powinieneś mieć na uwadze, odpowiadając na powyższe pytania.
Jeśli prowadzisz firmę na rynku lokalnym, możesz być pewien, że potencjalni klienci korzystają z wyszukiwarki Google, aby znaleźć Twoje produkty lub usługi.
Najlepszym tego dowodem są statystyki:
Przykład
Każdego miesiąca średnio 1000 potencjalnych klientów wyszukuje hasło: “elektryk samochodowy Poznań”.
Nawet w przypadku tak doprecyzowanego zapytania istnieje duża konkurencja w wyszukiwarce internetowej. Zobacz, ile wyników wyszukiwania zwraca Google dla tego hasła.
Jedynie kilka z tych 131 000 firm jest widocznych w Google. Reszta “ukrywa się” w zakamarkach internetu - na drugiej i dalszych stronach Google, czyli tam, gdzie nikt nie zagląda.
Zaprezentowanie użytkownikom tylko kilku najlepszych wyników na pierwszej stronie wyszukiwarki z 131 000 dostępnych opcji to trudne zadanie, nawet dla Google.
W tym miejscu z pomocą przychodzi pozycjonowanie stron internetowych, czyli proces udowadniania Google, że Twoja strona jest najlepszym i najtrafniejszym wyborem dla danego zapytania użytkownika.
Pozycja na pierwszej stronie w Google zapewni Ci stały napływ nowych klientów, kierowanych na Twoją stronę niemal z automatu.
Jeśli jednak nie działasz na rynku lokalnym, prowadzisz sklep internetowy lub niewielką firmę, sprawa nie musi być tak oczywista, zwłaszcza jeśli sprzedajesz coś zupełnie nowego lub niszowego na rynku.
W takim przypadku pierwszym krokiem powinno być sprawdzenie, czy potencjalni klienci szukają produktów lub usług, które oferujesz.
Poniżej znajdziesz podpowiedź, jak to zrobić.
Przykład
Na potrzeby tekstu można przyjąć, że sprzedajesz suszone warzywa.
Jeśli wpiszesz hasło “suszone warzywa” w wybrane narzędzie do badania słów kluczowych, szybko zorientujesz się, że liczba wyszukiwań dla tego zapytania wynosi 880 miesięcznie.
To powinno dać Ci jasną odpowiedź: ludzie szukają Twoich produktów.
Nawet jeśli okaże się, że użytkownicy nie wyszukują Twoich produktów lub usług, nic straconego. Pozycjonowanie może mieć nadal sens - w tym przypadku powinieneś rozważyć drugi scenariusz.
Nawet jeśli użytkownicy nie szukają bezpośrednio tego, co oferujesz, mogą pytać Google o rozwiązania problemów, w których możesz im pomóc.
Poniżej krótki instruktaż, który pomoże Ci sprawdzić, czy potencjalni klienci szukają rozwiązań problemów, w przypadku których Twój produkt lub usługa mogą okazać się pomocne.
Przykład
Na potrzeby tego tekstu można przyjąć, że opracowałeś zupełnie nowy na rynku produkt do masażu pleców. Nikt do tej pory o nim nie słyszał, a więc nikt nie szuka go jeszcze w Google.
Korzystając z narzędzi do badania słów kluczowych, szybko zorientujesz się jednak, że użytkownicy zwracają się do wyszukiwarki z problemami, które Twój produkt jest w stanie rozwiązać.
Wystarczy, że skorzystasz z funkcji, które podpowiedzą Ci, jakie pytania zadają użytkownicy wyszukiwarce w kontekście tego problemu.
Spróbuj wpisać w dowolne narzędzie “ból pleców” i sprawdź, o co pytają Google użytkownicy.
Znajdziesz tu między innymi pytania:
Są to tematy o dużym potencjale ruchu i konwersji. Pozycjonowanie na te frazy kluczowe ma sens, ponieważ możesz tworzyć wartościowe i przydatne treści, które pomogą Twoim potencjalnym klientom, ale też udowodnią wyszukiwarkom, że Twój produkt lub usługa rozwiązują ich problemy.
Skuteczne pozycjonowanie stron www w Google to przyszłość wszystkich firm na rynku. Brak obecności w czołowych wynikach wyszukiwania na nazwy oferowanych produktów lub usług oznacza brak podążania za trendami i wysoce prawdopodobny spadek przychodów w kolejnych latach.
Dowiedz się, dlaczego pozycjonowanie stron internetowych ma sens.
Wyszukiwarka internetowa jest podstawowym narzędziem, którego używają użytkownicy do znajdowania informacji. Sam Google przetwarza ponad 3,9 miliarda wyszukiwań dziennie. Istnieje duża szansa, że część z tych wyszukiwań dotyczy produktów lub usług, które oferuje Twoja firma.
Jeśli chcesz dotrzeć do użytkowników, którzy szukają Twojej oferty za pomocą wyszukiwarki, musisz zainwestować w skuteczne pozycjonowanie strony internetowej.
Twoja oferta nie może odnieść sukcesu bez SEO. Tylko będąc widocznym w wyszukiwarce, jesteś w stanie dotrzeć do szerokiego grona klientów, którzy w dużej części są już na końcowym etapie ścieżki zakupowej.
Dzięki pozycjonowaniu sprawisz, że Twoje treści zyskają uznanie, na jakie zasługują, a potencjalni klienci dotrą do nich znacznie szybciej.
Nie trać czasu i zasobów na tworzenie treści, które nie działają w wyszukiwarce.
Jeśli chcesz, aby Twoja oferta była widoczna w internecie, musisz postawić na SEO.
Jeśli strona internetowa zajmuje wysokie pozycje w Google, to wyświetla się większej liczbie klientów, a tym samym odnotowuje większy ruch.
To, na jakiej pozycji znajduje się Twoja witryna w wynikach wyszukiwania Google, ma duże znaczenie - najwięcej klientów klika w 3 pierwsze wyniki, które wyświetlają się im po wpisaniu określonego słowa kluczowego.
Współczynnik klikalności spada z każdym kolejnym miejscem w wyszukiwarce. Witryny, które wyświetlają się użytkownikom poza pierwszą stroną wyników wyszukiwania Google, pozyskują zaledwie 1% ruchu organicznego (źródło: backlinko.com).
Jeśli chcesz mieć duży i wartościowy ruch na swojej stronie, musisz zajmować wysokie pozycje w Google.
Im większy ruch na stronie internetowej, tym większa szansa na zdobycie leadów sprzedażowych i wygenerowanie konwersji.
Zaletą ruchu pozyskiwanego z Google jest to, że na stronę trafiają użytkownicy, których łatwo przekształcić w realnych klientów, ponieważ w większości przypadków szukają dokładnie tego, co oferuje Twoja firma. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że dzięki temu ruchowi pozyskasz leady i nowych klientów.
Jeśli chcesz pozyskiwać duży ruch, który zamienisz w realną sprzedaż, musisz najpierw uzyskać dobrą widoczność strony internetowej w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie to coś, co sprawia, że Twoja konkurencja jest o krok dalej ze swoim biznesem. Wystarczy, że wpiszesz w okno wyszukiwarki hasła opisujące Twój produkt lub usługę - szybko dostrzeżesz tam strony internetowe konkurencji, które nie bez powodu znajdują się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.
Bez działań SEO pozbawiasz się obecności na czołowych pozycjach w Google i ustępujesz w ten sposób miejsca konkurencji, która szybko skorzysta z szansy, aby Cię przewyższyć.
Jeśli chcesz wyprzedzić konkurencję, musisz być na pierwszej stronie w Google.
Pozycjonowanie stron www jest potrzebne, ponieważ:
Proces pozycjonowania strony i budowania silnej, zaufanej marki na rynku to działania długofalowe, wymagające specjalistycznych prac, które realizują najlepsze firmy w internecie.
Skorzystaj z usług pozycjonowania agencji SEO SEMPIRE i otrzymaj:
Zamów darmową konsultację ze Specjalistą SEO i otrzymaj praktyczne wskazówki, od czego zacząć pozycjonowanie strony internetowej.
Ocena artykułu:
5 / 5 według 46 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!