Inna nazwa: tagi open graph
Open graph (OG, tagi open graph) to rodzaj meta tagów, który powstał na potrzeby Facebooka. W przeciwieństwie do pozostałych meta tagów nie powstał on dla robotów wyszukiwarek, lecz w celu określenia elementów, które mają wyświetlać się po umieszczeniu linka.
Tagi open graph pozwalają więc właścicielowi strony sprawować nad nią kontrolę i decydować o tym, które zdjęcie czy fragment tekstu będzie prezentował się na Facebooku, czy innych mediach społecznościowych po udostępnieniu posta.
Od strony technicznej open graph można zdefiniować jako fragment kodu zlokalizowany w sekcji <head>.
Nazwa open graph odnosi się również do innych social mediów. OG stosowany jest również przez LinkedIn czy Twitter.
Do najważniejszych znaczników open graph należy:
Sprawdź również: co to jest Facebook, co to jest social media, co to jest LinkedIn, co to jest Twitter
Sprawdź na blogu:
Definicja pojęcia open graph
tagi open graph
w słowniku otrzymała ocenę
5 / 5 według 1 opinii
Przedstawimy strategię i wypromujemy Twój biznes. Daj nam znać o swoim projekcie!